علائم دفینه و نشانه های گنج در روستا، کوهستان و خانه های قدیمی

راهنمای جامع یافتن علائم دفینه در چاه‌ها و کوه‌ها

عملیات کاوش و کندو کاو  در کوا و چاه ها یا زمین هایی مانند زمین های کشاورزی صرفا برای سرگرمی اما با هدف یافتن گنج برای افراد زیادی جذاب میباشد، از آنجایی که کشور ما یک کشور کهن و اصیل است مشخصات در دل خاک ها و زمین های خود از گذشتکان خود اثار، دفینه و غنیمت های ارزشمند پنهان کرده است،که برای افراد بدلیل یافته هایی که داشته اند تجربه های جذابی بجای گذاشته است، اما لازم بذکر است که یافتن گنج  همیشه کار چندان ساده ای نیست، این کار علاوه بر داشتن دانش و آگاهی از قوانین دفینه یابی و مربوط به گنج یابی، نیاز به داشتن تجهیزات مناسبی مانند دستگاه های فلزیاب و گنج یاب  دارد. در اینجا ما قصد داریم علاوه بر معرفی چند دستگاه گنج یاب حرفه ای، به بررسی نشانه های موجود در طبیعت مبنی بر وجود گنج بپردازیم، در ادامه همراه ما باشید:

دفینه چیست؟

در ابتدا اولین کلمه ای که لازم است به عنوان یک کاوشگر فرا بگیرید آشنایی با کلمه دفینه است که از این پس بسیار زیاد به گوشتان خواهد خوذد، حالا سوال اینجاست که دفینه چیست؟ به مجموعه‌ ای  اشیاء با ارزش که در دل خاک و مکان های پنهان مدفون و دفن شده باشد؛ دفینه یا زیر خاکی گفته میشود

حال اینکه چگونه این اشیاء قیمتی سر از دل خاک در آورده اند دلایل مختلفی دارد به عنوان مثال ممکن است در گذشته های دور بدلیل چنگ و آشوب و حتی پرداخت مالیات و… افراد برای نگهداری اشیاء با ارزش خود تنها جای امنی کره سراغ داشته است مانند زیر زمین داخل معادن و… استفاده کرده اند،حتی مشاهده شده برخی افراد با دلایل و اعتقادات مذهبی که دارند براساس یکسری افکار اشیاء ارزشمند خود را اینگونه در دل خاک و مکان‌های مخفی مانند تپه‌ها، کوه‌ها و یا کنار رودخانه‌ها مدفون کرده اند.

علائم دفینه در گنج یابی

از گذشته تا به امروز هر چقدر که به سمت جلو و آینده پیشروی میکنیم علاقه افراد به یافتن گنج چندین برابر میشود، از طرفی به علت راحتی آسان شدن راه و روش های گنج یابی از آنجایی که فرد مجبور نیست سختی چندانی متحمل شود تا به گنج برسد، میتواند دلیل افزایش ورود افراد به کاوشگری باشد.

لازم بذکر است که یکی از کلیدهای مهم در کاوش موفقیت آمیز و در نهایت یافتن گنج، شناخت نشانه‌های گنج است، چرا که گنج‌یابان قدیمی برای مشخص کردن محل دفن گنج از نشانه ها و علائم خاصی استفاده میکردند، که بیشتر بصورت تصاویر یا علائم  هستندخاصی هستند که در طبیعت یا روی اشیاء مانند درخت نزدیکی شیء مدفون شده و .. حک می‌شدند.

یافتن گنج در کوهستان از از گذشته تا کنون جزء موضوعات جذاب و پر رمز و راز بوده و است. بسیاری از افسانه‌ها و داستان‌ها به گنج‌های پنهان در دل کوه‌ها اشاره دارند. با این حال، یافتن این گنج‌ها نیازمند دانش، تجربه و تجهیزات مناسب است.

شرکت گلد اسمیت با درنظر گرفتن این موضوع که کاوش‌های غیرمجاز برای یافتن گنج در بسیاری از کشورها ممنوع است، صرفا جهت مطالعه و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و همچنین شنایی با تاریخ و فرهنگ جوامع مختلف این مطلب را اماده سازی برای شما کاربران گرامی کرده است.بنابراین توصیه میشود قبل از  هرگونه اقدامی، قوانین مرتبط با آن کشور یا منطقه را بررسی کنید.

نشانه های گنج در روستاها

برخی از نشانه‌های گنج در روستاها به صورت زیر است:

  • حکاکی علامت روی سنگ یا روی دیوار
  • وجود قلعه‌ها
  • وجود آبشار
  • رودخانه
  • جاهای بکر روستا
  • یادداشت‌های رمز آلود
  • شعر، نقشه و نشانه‌های باستانی روی سنگ و یا دیوار
  • بناهای قدیمی و باستانی یا دیوارهای ریخته و کوتاه
  • وجود جزیره کوچک
  • خانه‌های قدیمی
  • کلیسا و یا قبره‌های خیلی قدیمی

لازم بذکر است که مواردی که در بالا اشاره شد مطلقا و قطعا نشان دهنده وجود گنج و دفینه نیست! اگر بخواهید بطور تحصصی و حرفه ای به  یافتن گنج در مکان یا مکانهای خاصی بپردازید اقدام به خرید دستگاه فلزیاب از الزامات عملیات کاوشگری و گنج یابی میباشد.همچنین قبل از اقدام به تهیته دستگاه گنج یاب وطلایاب  حتما در مورد انواع این دستگاه ها و کار کردن با آنها که امری بسیار ضروری است اطلاعات لازم را از طریق منابع معتبر تحقیق و دریافت نمایید.

 

اصلی ترین نشانه های گنج در خانه های قدیمی

در برخی از خانه های قدیمی و حتی متروکه نیز ممکن است اشیاء قیمتی پنهان شده باشد، که اغلب نشانه گذاری های انجام شده ، در هر استان و یا در هر کشوری، متفاوت میباشد. بطور کلی در بیشتر خانه‌های قدیمی و متروک ، وجود علائم و موارد زیر میوتاند نشانه‌ ای بر  وجود گنج باشد که به شرح زیر است:

  • وجود آتشدان و تنور
  • درخت های سن بالا در خانه و درخت نخل قدیمی
  • استنشاق بوی بد و ناپدید شدن بهویی آن
  • دیدن خواب‌های گنج به صورت پیاپی در خانه‌هایی که قدیمی
  • کف اتاق یا کف حیاط ناهموار و ناهماهنگ
  • چاه‌های آب یا سنگ چین‌های کنار آن

و خیلی نشانه‌های دیگر..

علائم دفینه در چاه‌ها

برای اینکه به وجود دفینه های ارشمند در داخل چاها پی ببرید، توجه به علائمی که در ادامه ذکر میشود میتواند کمک زیادی به شما کند.

  • تغییر رنگ برخی از قسمت های دیوار چاه یا حتی کل آن: تغییر رنگ غیر طبیعی در دیواره چاه، به خصوص لکه‌های  رنگی مثل قرمز یا آبی، می‌تواند نشانه وجود فلزات گران‌بها باشد.
  • وجود سنگهایی با طرز چینش خاص یا رنگ متفاوت: چینش سنگ ها بطور متفاوت و حتی با رنگهای متفاوت میتواند یک نشانه باشد.
  • وجود آثار ساخت‌ و ساز قدیمی: آثاری از ساخت‌ و سازهای قدیمی مانند آجرهای دست‌ساز، ساروج یا کاشی‌های شکسته می‌تواند نشان‌دهنده وجود یک سازه قدیمی و احتمالاً دفینه باشد.
  • وجود آثار حفاری قدیمی در کنار چاه: آثار حفاری قدیمی مانند خاک‌های نرم و شل، وجود ابزارآلات قدیمی یا ردپاهای حیوانات می‌تواند نشان‌دهنده تلاش‌های قبلی برای پیدا کردن دفینه باشد.

علائم دفینه در کوه‌ها

حال نوبت آن رسیده است که به معرفی دفینه ها در کوها بپردازیم چرا که کوه ها یکی از مکان هایی است که بیشتر از سایر مکان ها بدلیل دسترسی دشواری که  دارند محل مدفون اشیا ارزشمند زیادی است.این علائم عبارتند از:

در برخی از مواقع تپه های مصنوعی یا حتی وجود سنگ چین ها و یا شکاف های غیر طبیعی و مصنوعی میتوانند نشان دهنده وجود یک مقبره یا حتی یک مخفیگاه باشند،یکی دیگر از علائم وجود دفبنه و گنج در کوه ها  درختان کهن‌سالی است که در مکان های غیر معمول رشد کرده اند، که حتی ممکن است نشان‌دهنده وجود آب یا یک منبع زیرزمینی باشد.

ممکن است بر روی تخته سنگ هایی که در کوهستان ها وجود دارد خطوطی را مشاهده کنید که بطور مستقیم و حتی منحنی شکل ترسیم شده اند که به جهت و فاصله گنج اشاره میشود، همچنین اشکال و علائم هندسی نیز میتواند معنا و مفهومی از وجود یک گنج باشد.

بطور کلی تمامی علائم ذکر شده در بالا میتواندعلل طبیعی نیز داشته باشد و لزوماً به معنای وجود دفینه نیست. توصیه میشود، قبل از هر نوع اقدام عجولانه، بهتر است همه جوانب را بررسی کنید. بنابراین تمامی اطلاعات درباره یافتن دفینه در این مطلب صرفاً جنبه اطلاع‌رسانی دارد و به هیچ عنوان تضمینی برای یافتن دفینه نیست.

علائم وجود گنج در زمین کشاورزی و مزارع

یافتن گنج در زمین‌های کشاورزی همیشه موضوعی جذاب و پر از هیجان بوده است. بسیاری از افسانه‌ها و داستان‌ها به گنج‌های پنهان در دل زمین‌های کشاورزی اشاره دارند. اما چگونه می‌توان علائم وجود گنج را تشخیص داد؟ در این مقاله، به بررسی برخی از مهم‌ترین علائم وجود گنج در زمین‌های کشاورزی و مزارع می‌پردازیم:

بطور کلی سنگ هایی که دارای علائم خاص، ناهمواری های زمین بصورت فرورفتگی های غیر عادی و حتی تپه های کوجک ممکن است نشان دهنده وجود گنج می باشد، همچنین درختان کهن سال که ممکن است اشکال عجیب غریب داشته باشند یا حتی گیاهانی که بصورت غیر معمول میباشد نیز از علائم دفینه گنج های مدفون میباشد.

پیشنهاد میشود: قوانین دفینه یابی

درباره ما: شرکت گلد اسمیت با بیش از 25 سال سابقه(حدودا 3 دهه)، یکی از قدیمی ترین تولید کننده ها و همچنین وارد کننده های انواع طلایاب ها، ردیاب ها، فلزیاب ها، معدن یاب ها، اسکنر ها و… در تهران و ایران میباشد، این نمایندگی معتبر فروش فلزیاب، در سراسر ایران از جمله تهران و شیراز و.. داری شعبه های مختلفی برای ارائه خدمات خود میباشد،هدف اصلی شرکت گلد اسمیت تنوع بالا در کنار کیفیت بالای محصولات و خدمات مرتبط با گنج یاب ها و فلزیاب ها است.

نکات مهم گنج یابی با دستگاه فلزیاب

در ابتدا و مهمتر از هر چیزی این است که کسب آگاهی های لازم درباره قوانین مرتبط با کاوش و گنج یابی امری ضروری است و بهتر است اطمینان حاصل کنید، در همچنین استفاده از تجهیزات و دستگاه فلزیابی مناسب یکی از دلایل موفقیت در کاوش گنج و دفینه است، به شما توصیه میکنیم  در زمان کاوش در چاه‌ها و کوه‌ها خصوصا در مکان های تاریک مانند شبها، حتما به همراه خود تجهیزات مناسبی چون چراغ قوه، طناب، کلاه ایمنی استفاده کنید، بنابراین داشتن دستگاه فلزیاب به تنهایی در هر مکانی کافی نیست، هرچند بیشتر دستگاه های فلزیاب اورجینال  و پیشرفته در پکیج خود تجهیزات و لوازم جانبی دارد.
* **ایمنی:** هنگام کاوش در مکان‌های خطرناک مانند چاه‌ها و کوه‌ها، ایمنی خود را در اولویت قرار دهید.
* **مشورت با کارشناسان:** برای تفسیر علائم و نشانه‌ها و همچنین برای انجام کاوش‌های حرفه‌ای، بهتر است با کارشناسان باستان‌شناس مشورت کنید.

توجه: یافتن دفینه و گنج هرچند کار بسیار دشواری نیست اما در مقابل حتی چندان ساده ای نیست، داشتن تجربه کافی یکی از عوامل مهم در میزان موفقیت یافتن گنج میباشد.

 لطفاً توجه داشته باشید که کاوش‌های غیرمجاز در آثار باستانی جرم محسوب می‌شود و پیگرد قانونی دارد.

راهنمای جامع یافتن علائم دفینه در چاه‌ها و کوه‌ها

راهنمای جامع یافتن علائم دفینه در چاه‌ها و کوه‌ها

عملیات کاوش و کندو کاو  در کوا و چاه ها یا زمین هایی مانند زمین های کشاورزی صرفا برای سرگرمی اما با هدف یافتن گنج برای افراد زیادی جذاب میباشد، از آنجایی که کشور ما یک کشور کهن و اصیل است مشخصات در دل خاک ها و زمین های خود از گذشتکان خود اثار، دفینه و غنیمت های ارزشمند پنهان کرده است،که برای افراد بدلیل یافته هایی که داشته اند تجربه های جذابی بجای گذاشته است، اما لازم بذکر است که یافتن گنج  همیشه کار چندان ساده ای نیست، این کار علاوه بر داشتن دانش و آگاهی از قوانین دفینه یابی و مربوط به گنج یابی، نیاز به داشتن تجهیزات مناسبی مانند دستگاه های فلزیاب و گنج یاب  دارد. در اینجا ما قصد داریم علاوه بر معرفی چند دستگاه فلزیاب اوجینال و حرفه ای، به بررسی نشانه های موجود در طبیعت مبنی بر وجود گنج بپردازیم، در ادامه همراه ما باشید:

دفینه چیست؟

در ابتدا اولین کلمه ای که لازم است به عنوان یک کاوشگر فرا بگیرید آشنایی با کلمه دفینه است که از این پس بسیار زیاد به گوشتان خواهد خوذد، حالا سوال اینجاست که دفینه چیست؟ به مجموعه‌ ای  اشیاء با ارزش که در دل خاک و مکان های پنهان مدفون و دفن شده باشد؛ دفینه یا زیر خاکی گفته میشود

حال اینکه چگونه این اشیاء قیمتی سر از دل خاک در آورده اند دلایل مختلفی دارد به عنوان مثال ممکن است در گذشته های دور بدلیل چنگ و آشوب و حتی پرداخت مالیات و… افراد برای نگهداری اشیاء با ارزش خود تنها جای امنی کره سراغ داشته است مانند زیر زمین داخل معادن و… استفاده کرده اند،حتی مشاهده شده برخی افراد با دلایل و اعتقادات مذهبی که دارند براساس یکسری افکار اشیاء ارزشمند خود را اینگونه در دل خاک و مکان‌های مخفی مانند تپه‌ها، کوه‌ها و یا کنار رودخانه‌ها مدفون کرده اند.

علائم دفینه در گنج یابی

از گذشته تا به امروز هر چقدر که به سمت جلو و آینده پیشروی میکنیم علاقه افراد به یافتن گنج چندین برابر میشود، از طرفی به علت راحتی آسان شدن راه و روش های گنج یابی از آنجایی که فرد مجبور نیست سختی چندانی متحمل شود تا به گنج برسد، میتواند دلیل افزایش ورود افراد به کاوشگری باشد.

لازم بذکر است که یکی از کلیدهای مهم در کاوش موفقیت آمیز و در نهایت یافتن گنج، شناخت علائم دفینه و نشانه‌های گنج است، چرا که گنج‌یابان قدیمی برای مشخص کردن محل دفن گنج از نشانه ها و علائم خاصی استفاده میکردند، که بیشتر بصورت تصاویر یا علائم  هستندخاصی هستند که در طبیعت یا روی اشیاء مانند درخت نزدیکی شیء مدفون شده و .. حک می‌شدند.

یافتن گنج در کوهستان از از گذشته تا کنون جزء موضوعات جذاب و پر رمز و راز بوده و است. بسیاری از افسانه‌ها و داستان‌ها به گنج‌های پنهان در دل کوه‌ها اشاره دارند. با این حال، یافتن این گنج‌ها نیازمند دانش، تجربه و تجهیزات مناسب است.

شرکت گلد اسمیت با درنظر گرفتن این موضوع که کاوش‌های غیرمجاز برای یافتن گنج در بسیاری از کشورها ممنوع است، صرفا جهت مطالعه و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و همچنین شنایی با تاریخ و فرهنگ جوامع مختلف این مطلب را اماده سازی برای شما کاربران گرامی کرده است.بنابراین توصیه میشود قبل از هرگونه اقدامی، قوانین مرتبط با آن کشور یا منطقه را بررسی کنید.

علائم دفینه در چاه‌ها

برای اینکه به وجود دفینه های ارشمند در داخل چاها پی ببرید، توجه به علائمی که در ادامه ذکر میشود میتواند کمک زیادی به شما کند.

  • تغییر رنگ برخی از قسمت های دیوار چاه یا حتی کل آن: تغییر رنگ غیر طبیعی در دیواره چاه، به خصوص لکه‌های رنگی مثل قرمز یا آبی، می‌تواند نشانه وجود فلزات گران‌بها باشد.
  • وجود سنگهایی با طرز چینش خاص یا رنگ متفاوت: چینش سنگ ها بطور متفاوت و حتی با رنگهای متفاوت میتواند یک نشانه باشد.
  • وجود آثار ساخت‌ و ساز قدیمی: آثاری از ساخت‌ و سازهای قدیمی مانند آجرهای دست‌ساز، ساروج یا کاشی‌های شکسته می‌تواند نشان‌دهنده وجود یک سازه قدیمی و احتمالاً دفینه باشد.
  • وجود آثار حفاری قدیمی در کنار چاه: آثار حفاری قدیمی مانند خاک‌های نرم و شل، وجود ابزارآلات قدیمی یا ردپاهای حیوانات می‌تواند نشان‌دهنده تلاش‌های قبلی برای پیدا کردن دفینه باشد.

علائم دفینه در کوه‌ها

حال نوبت آن رسیده است که به معرفی دفینه ها در کوها بپردازیم چرا که کوه ها یکی از مکان هایی است که بیشتر از سایر مکان ها بدلیل دسترسی دشواری که  دارند محل مدفون اشیا ارزشمند زیادی است.این علائم عبارتند از:

در برخی از مواقع تپه های مصنوعی یا حتی وجود سنگ چین ها و یا شکاف های غیر طبیعی و مصنوعی میتوانند نشان دهنده وجود یک مقبره یا حتی یک مخفیگاه باشند،یکی دیگر از علائم وجود دفبنه و گنج در کوه ها  درختان کهن‌سالی است که در مکان های غیر معمول رشد کرده اند، که حتی ممکن است نشان‌دهنده وجود آب یا یک منبع زیرزمینی باشد.

ممکن است بر روی تخته سنگ هایی که در کوهستان ها وجود دارد خطوطی را مشاهده کنید که بطور مستقیم و حتی منحنی شکل ترسیم شده اند که به جهت و فاصله گنج اشاره میشود، همچنین اشکال و علائم هندسی نیز میتواند معنا و مفهومی از وجود یک گنج باشد.

بطور کلی تمامی علائم ذکر شده در بالا میتواند علل طبیعی نیز داشته باشد و لزوماً به معنای وجود دفینه نیست. توصیه میشود، قبل از هر نوع اقدام عجولانه، بهتر است همه جوانب را بررسی کنید. بنابراین تمامی اطلاعات درباره یافتن دفینه در این مطلب صرفاً جنبه اطلاع‌رسانی دارد و به هیچ عنوان تضمینی برای یافتن دفینه نیست.


اگر بخواهید بطور تحصصی و حرفه ای به  یافتن گنج در مکان یا مکانهای خاصی بپردازید اقدام به خرید دستگاه فلزیاب از الزامات عملیات کاوشگری و گنج یابی میباشد.همچنین قبل از اقدام به تهیته دستگاه گنج یاب وطلایاب  حتما در مورد انواع این دستگاه ها و کار کردن با آنها که امری بسیار ضروری است اطلاعات لازم را از طریق منابع معتبر تحقیق و دریافت نمایید.


علائم دفینه و نکته های مهم در گنج یابی

دَفینه چیست؟

بطور کلی دَفینه یا همان «زیرخاکی»  به مجموعه‌ای از سکه‌ها و اشیای باارزش گفته می‌شود که در گذشته افرادی آن را در مکانهای پنهان و متروکه یا در زیر خاک دفن میکردند. میتوان گفت اغلب دفن‌کننده‌های این اشیای باارزش معمولاً این کار را با این قصد انجام داده‌اند که پس از مدتی گنجینه را دوباره از زیر خاک به‌درآورند اما در برخی موارد، مرگ دفن‌کننده باعث باقی ماندن دفینه در زیر خاک شده‌است.

به عبارت دیگر میتوان دَفینه را را اینگونه بیان کرد که؛ برای حفظ و نگهداری اشیاء قیمتی و گرانبها مانند طلا و نقره و…  از افراد بیگانه و غیر قابل اعتماد یا شرایط بلایای طبیعی، جنگ‌ها و دزدان و راهزنان، در مکانهایی مانند زیرخاک، داخل دیوارها، در پای درختان، چاه‌ها، قنات‌ها و… نگهداری و  مدفون میشد، به این اشیاء دفینه یا گنج میگویند.

پس از دفن کردن این اشیاء زیرخاکی و با ارزش ممکن بود فردی که خود را مالک آن میدانست، به دلایل مختلف مانند آلزایمر فراموش کند که گنج خود را کجا پنهان کرده یا حتی اصلا به خاطر نیاورد که روزگاری گنجی را در جایی دفن و قایم کرده است، حتی ممکن است عمر آن شخص به دنیا نباشد و گنج همچنان در حالت مدفون سالها و قرن ها در زیر خاک مدفون بماند.

بنابراین فراموش شدن محل دفن یک دفینه یا تغییرات در جغرافیای محل می‌تواند امروزه شرایط یافتن آن را برای ما کمی سخت کند بطوری که ماها و سالها برای بازیافت آن زمان ببرد.


اما با خرید فلزیاب میتوان در بهترین شرایط ممکن و با صرف کمترین زمان گنج های زیادی را کاوش و یافت کرد.

قاره آسیا و خصوصا کشور ما ایران جزء مناطق جغرافیایی است که دفینه ها و زیرخاکی های فراوانی را در دل خود جای داده است.


بطور کلی از دفینه‌های معروف در آسیا می‌توان به گنجینه غار کلماکره پل‌دختر لرستان ششمین گنج بزرگ جهان و دفینه دژ زیویه سقز کردستان در ایران و دفینه طلاتپه در افغانستان و گنجینه آمودریا (جیحون) هخامنشیان کشف شده در منطقه تختی سنگین تاجیکستان اشاره کرد.

بزرگواران خواهشمند هستیم در نظر داشته باشید ،که آثار و نشانه های که بر روی سنگ ها و صخره ها حکاکی شده است به هیچ عنوان حامل هدیه ها و گنج نیستند،بلکه آثار تاریخی ارزشمندی هستند! پس در نظر داشته باشید که آثاری که از گذشتگان به یادگار برای ما مانده رو تخریب نکنید.


علائم دفینه در گنج یابی

از گذشته تا به امروز هر چقدر که به سمت جلو و آینده پیشروی میکنیم علاقه افراد به یافتن گنج چندین برابر میشود، از طرفی به علت راحتی آسان شدن راه و روش های گنج یابی از آنجایی که فرد مجبور نیست سختی چندانی متحمل شود تا به گنج برسد، میتواند دلیل افزایش ورود افراد به کاوشگری باشد.


لازم بذکر است که یکی از کلیدهای مهم در کاوش موفقیت آمیز و در نهایت یافتن گنج، شناخت نشانه‌های گنج است، چرا که گنج‌یابان قدیمی برای مشخص کردن محل دفن گنج از نشانه ها و علائم خاصی استفاده میکردند، که بیشتر بصورت تصاویر یا علائم  هستندخاصی هستند که در طبیعت یا روی اشیاء مانند درخت نزدیکی شیء مدفون شده و .. حک می‌شدند.


یافتن گنج در کوهستان از از گذشته تا کنون جزء موضوعات جذاب و پر رمز و راز بوده و است. بسیاری از افسانه‌ها و داستان‌ها به گنج‌های پنهان در دل کوه‌ها اشاره دارند. با این حال، یافتن این گنج‌ها نیازمند دانش، تجربه و تجهیزات مناسب است.


شرکت گلد اسمیت با درنظر گرفتن این موضوع که کاوش‌های غیرمجاز برای یافتن گنج در بسیاری از کشورها ممنوع است، صرفا جهت مطالعه و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و همچنین شنایی با تاریخ و فرهنگ جوامع مختلف این مطلب را اماده سازی برای شما کاربران گرامی کرده است.بنابراین توصیه میشود قبل از  هرگونه اقدامی، قوانین مرتبط با آن کشور یا منطقه را بررسی کنید.


علائم دفینه در چاها و کوها را چطور بیابیم؟

همانگونه که میدانید، اولین قدم در دفینه یابی، دنبال کردن تمامی علائم دفینه و نشانه های می باشد، که از وجود گنج در مکانی خاص خبر می دهند.

برخی از این علائم دفینه که میتوانند وجود گنج را به ما خبر دهند، اغلب شامل طرز چینش سنگها به اشکال خاص یا حتی حکاکی ها بر روی صخره ها، درختان و…چاه ها میباشند.


پس از یافتن علائم دفینه و کاوش مکانهای موردنظر و در نهایت به لحظه هیجان انگیز و جذاب یافتن دفینه طلایی و عتیقه های پنهان در دل خاک رسیدن دقیقا شرایطی است که غیر قابل توصیف است.


در میان انواع و اقسام فلزات موجود در جهان “طلا”، محبوب ترین نوع میباشد، این نوع فلز و دفینه طلا یکی از مهمترین آرزوی هر کاوشگر و دفینه یاب میباشد  که میتواند از  زحمت و خستگی زمان یافتن آن را کم کند.


خرید فلزیاب حرفه ای برای یافتن گنج در دل زمین


فلزیاب های حرفه ای؛ فلزیاب هایی هستند که دقیق تر از سایر فلزیاب و گنج یاب ها عمل میکنند و همچنین عمق کاوش بالایی نیز دارند، این نوع فلزیاب ها را بیشتر کاوشگران باتجربه پیشنهاد میکنیم .یکی دیگر از مزایای خرید فلزیاب حرفه ای این است که این نوع دستگاه های گنجیابی دارای طیف گسترده ای از ویژگی ها و تنظیمات هستند که ممکن است برای افراد مبتدی کمی پیچیده باشد اما با این حال امکان کاوش های دقیق تری را برای کاربران و کاوشگران کاربلد خود فراهم مینماید.


اگر شما جزء آن دسته از کاربرانی هستید که به دنبال یک دستگاه فلزیاب اورجینال با کیفیت بالا و همچنین قیمت مناسب هستید. شرکت های معتبر فروش فلزیاب در ایران وجود دارد که میتوانند در زمینه کمکتان کنند، ما در شرکت گلد اسمیت میتوانیم گزینه های خوبی از دستگاه های گنج یاب را به شما معرفی کنیم که تعادل مناسب و متناسبی با توجه به نیاز شما بین کیفیت و قیمت فلزیاب داشته باشد،چرا که تنوع بالای دستگاه های فلزیاب در این شرکت دست ما را برای انواع پشنهادات باز گذاشته است و شما با فراغ بال میتوانید از میان طیف گسترده ای از محصولات ما بهترین تصمیم خرید خود را بگیرید.


در آخر توصیه ما برای شما عزیزان این است که حتما از شرکت های معتبر خرید کنید تا ازخدمات پس از فروش و گارانتی بهره ببرید یکی از بزرگترین و قدیمی ترین شرکت فروش فلزیاب شرکت گلد اسمیت است که دارای 25سال سابقه فروش میباشداز خصوصیات این شرکت میتوان به دفتر و جای ثابت، زمین تست ، خدمات پس از فروش و گارانتی معتبر اشاره کرد.


منبع: شرکت خرید فلزیاب گلد اسمیت






راهنمای جامع خرید فلزیاب

راهنمای خرید بهترین فلزیاب ها

در دنیای شگفت انگیز گنج ها، دستگاه های فلزیاب و گنج یاب چون راهنمایانی دقیق عمل می کنند که کاوشگران را بسوی و دریچه ای از گنجینه های پنهان در اعماق زمین مبیرند. 

بنابراین انتخاب فلزیاب مناسب، تنها کلید موفقیت در کشف گنج های زیادی در دل زمین است، این مطلب راهنمای جامعی است که به شما کمک می کند بتوانید بهترین فلزیاب مناسب با نیازها و بودجه تان انتخاب کنید.

 

فلزیاب چیست؟

فلزیاب وسیله ای است برای شناسایی فلزات و دفینه های گرانبهای موفون شده، این دستگاه به گونه ای طراحی شده است که از میدان های الکترومغناطیسی برای تشخیص وجود اجسام فلزی استفاده می کند. 

از فلزیاب ها می توان برای یافتن فلز در سطح، زیر زمین یا حتی زیر آب استفاده کرد. فلزیاب ها را می توان برای اهداف بسیاری استفاده کرد، مانند: 

فرودگاه ها و اسکن اشیاء غیر مجاز مختلف مانند سلاح 

کاوش و یافتن گنج، سکه، طلا و عتیقه جات


مطالعه شود: علائم دفینه

 

بررسی نحوه کار دستگاه فلزیاب

دستگاه های فلزیابی که از امواج الکترومغناطیسی برای یافتن اشیاء فلزی در زیر زمین استفاده می کنند، میتوانند با اندازه گیری تغییرات میدان مغناطیسی زمین، وجود اجسام فلزی را براحتی تشخیص دهند.

 

یافتن گنج فقط در 5 مرحله ساده

مراحل کار دستگاه فلزیاب و گنج یاب برای یافتن گنج به شرح زیر است:

1. ارسال امواج الکترومغناطیسی: این دستگاه در ابتدا با استفاده از کویل فرستنده دستگاه، امواج الکترومغناطیسی را به زمین ارسال می کند.

2. ایجاد میدان مغناطیسی: این امواج پس از ارسال شروع به ایجاد یک میدان مغناطیسی در اطراف کویل مینماید.

3. تداخل با میدان مغناطیسی اشیاء فلزی: درصورتی که در زیر زمین اشیاء فلزی وجود داشته باشد، بین میدان مغناطیسی آن فلزات و میدان مغناطیسی ایجاد شده توسط دستگاه تداخل ایجاد میشود.

4. تشخیص تداخل توسط کویل گیرنده: در این مرحله کویل گیرنده دستگاه بلافاصله این تداخلات را تشخیص داده و به دستگاه میفرسند.

5. تولید سیگنال صوتی: در نهایت دستگاه فلزیاب با تولید سیگنال صوتی یا همان صدای بوق  اپراتور دستگاه  متوجه وجود شیء در زیر زمین میکند.

 

4 عامل مهم در تشخیص عملکرد فلزیاب

بطور کلیدر راهنمای خرید فلزیاب میتوان گفت عوامل موثری که نشان دهنده عملکرد انواع دستگاه فلزیاب میباشد و لازم است حتما در زمان خرید فلزیاب به آن توجه گردد؛ به شرح زیر است:

1. نوع فلزیاب:فلزیاب ها انوع مختلفی چون VLF، PI، BFO، چند فرکانسی دارند که:

(Very Low Frequency) VLF: رایج ترین نوع فلزیاب است که، مناسب برای یافتن اشیاء کوچکی مثل سکه ها میباشد.

(Pulse Induction) PI: این مدل دارای حساسیت بیشتری نسبت بهVLF ها هستند، که برای یافتن اشیاء در عمق بیشتر مناسب هستند.

(Beat Frequency Oscillator) BFO:این مدل فلزیابها اغلب به دلیا درصد حساسیت کمتر ارزان تر از مدلهای دارای VLF و PI، میباشد.

چند فرکانسی(multi-frequency): این نوع دستگاه های فلزیابی دارای تطبیق پذیری بالایی هستند که باعث شده برای کاوش در انواع زمین مناسب باشند.

2. عمق کاوش: حداکثر عمقی که یک دستگاه گنج یاب فلزیاب می تواند اشیاء فلزی را کاوش و  را پیدا کند.

3. میزان حساسیت: توانایی دستگاه در تشخیص اشیاء کوچک و عمیق بستگی به میزان حساسیت آن دستگاه دارد. هرچه میزان حساسیت بیشتر باشد بنابراین عمق کاوش نیز بیشتراست.

4. تبعیض فلز: در نظر گرفتن توانایی دستگاه فلزیاب در تمایز قائل شدن بین فلزات مختلف با ارزش و بی ارزش زا تبعیض فلز میگویند.

 

خرید فلزیاب

 

ویژگی های دقیق ترین دستگاه گنج یاب فلزیاب

از آنجایی که انتخاب دقیق ترین دستگاه گنج یاب باتوجه به درنظر گرفتن نیازها و بودجه هر شخص بستگی دارد. بنابراین دستگاه های مختلف گنج یابی گه هر کدام دارای قابلیت ها و قیمت های متفاوت در بازار موجود است.

از جمله فاکتورهای مهم برای انتخاب دستگاه فلزیاب گنج یابی که توصیه میگردد هر کاوشگر به آن توجه میکند عبارت است از:نوع کاوش(فلز، حفره، تونل)، قابلیت های فلزیاب(GPS،اسکن سه بعدی)، برند دستگاه فلزیاب و در نهایت مهم ترین آن قیمت فلزیاب(متناسب با بودجه هر فرد) میباشد.

پیشرفته ترین دستگاه گنج یاب تصویری از تکنولوژی پالس الکترومغناطیسی (Pulse Induction) بهره میبرد، بطور کلی این دستگاه‌ها با فرستادن پالس‌های الکترومغناطیسی به زمین و تشخیص سیگنال‌های بازتابیده شده از زمین، توانایی این را دارند که به شناسایی دقیق فلزات، شیشه، آب و مواد معدنی در عمق های مختلف مورد استفاده بپردازند. این دستگاه ها با قابلیت تنظیم حساسیت و عمق جستجو، اتصال به GPS و سیستم های وایرلس و صفحه نمایش با کیفیت بالا، ابزار قدرتمندی برای جستجوی گنجینه های زیرزمینی هستند.

 

دستگاه گنج یاب

 

بهترین دستگاه گنج یاب تصویری جهان

انتخاب بهترین دستگاه گنج یاب تصویری در هر کجای دنیا حتی کشور ایران، برای هر شخصی متفاوت است و تعریف جداگانه ای دارد. به عبارتی دیگر؛ بهترین دستگاه گنجیابی فلزیابی دستگاهی است که بتواند باتوجه به نیاز و شرایط هر کاربر کارایی مناسبی داشته باشد و مفید واقع شود.

همانگونه که در پاراگراف های بالاتر نیز به آن اشاره شد، برای انتخاب بهترین دستگاه مناسب کاوش خود، باید به فاکتورهایی چون دقت، عمق جستجو، قابلیت تنظیم پارامترهای مختلف و قابلیت اتصال به سیستم‌های مختلف توجه کنید.

 

در اینجا به معرفی قویترین و معروف ترین برند های دستگاه فلزیاب و پیشرفته ترین دستگاه گنج یاب تصویری در جهان میپردازیم:

ماینلب (Minelab) بهترین برند دستگاه گنج یابی

کمپانی Minelab که یکی از بزرگترین و معروفترین شرکت‌های تولید  کننده دستگاه‌های گنج‌یابی میباشد، این شرکت با تمرکز بر تحقیق و توسعه، تلاش می‌کند تا بهترین دستگاه‌های گنج‌یابی را به بازار عرضه کند. دستگاه‌های برند Minelab به دلیل دقت بالا، کیفیت ساخت بسیار خوب، طراحی زیبا و عملکرد عالی، با عنوان بهترین سازنده دستگاه‌های طلایاب و گنج‌یاب در دنیا شناخته شده است.

 

گرت(Garrett)بهترین سازنده دستگاه های گنج یابی

شرکت تولید کننده دستگاه های فلزیاب برند Garrett نیز  یک از بهترین و معروف‌ترین سازنده های دستگاه گنج یاب و طلایاب در جهان است، که دستگاه های عرضه شده به بازار این شرکت طرفداران زیادی دارد. برند گرت دارای قابلیت کارکرد در شرایط سخت، دقت بالا، کارایی خوب، و همچنین قیمت مناسب میباشد که باعث شده جزء محبوب‌ترین دستگاه‌های گنج‌یابی در بازار محسوب شود.

 

نوکتا ماکترو (Nokta Makro) بهترین برند دستگاه های فلزیاب قوی

یکی دیگر از کمپانی های معروف در زمینه ساخت بهترین دستگاه فلزیاب در جهان Nokta Makro میباشد، توکتا ماکترو با عرضه فلزیابهای قدرتمند و حرفه ای متناسب با نیازهای طیف گسترده ای از جامعه و افراد توانسته جایگاه خوبی در بین کاوشگران کسب کند. از ویژگی های برتر دستگاه‌های فلزیاب برند Nokta Makro میتوان به دقت بالا، کیفیت ساخت بسیار خوب، طراحی زیبا و قابلیت کارکرد در شرایط مختلف اشاره کرد.

 

نکات مهم در خرید دستگاه فلزیاب

تیم متخصص گلد اسمیت همیشه به مشتریان و کاربران خود توصیه میکند که در زمان خرید  و استفاده از دستگاه گنج یاب و فلزیاب حتما به نکات زیر توجه کنند:

قبل از استفاده از دستگاه حتما دفترچه راهنمای آن را بدقت مطالعه کنید.

برای آشنای بیشتر با عملکرد و تنظیمات دستگاه حتما آن را در زمین های مختلف تست و آزمایش کنید.

در حین استفاده از دستگاه فلزیاب بهتر است برای تمرکز بیشتر از هدفون استفاده کنید.

قبل از گنج یابی قوانین و مقررات مربوط به کاوش با فلزیاب در کشور ایران را مطالعه کنید.

به هیچ عنوان به آثار باستانی آسیب نرسانید.

بعد از پایان کاوش و یافتن جنگ حفره‌ ها را با دقت پر کنید تا به محیط زیست آسیب نرسد.

 

پیشرفته ترین دستگاه گنج یاب

 

قیمت پیشرفته ترین دستگاه گنج یاب تصویری

در بازار روز، قیمت فلزیاب و گنج یاب تصویری، بوقی و...بسیار متفاوت است، بطور کلی هر دستگاه فلزیاب بسته به برند، مدل، کیفیت و کارایی که دارد میتواند متفاوت باشد، در حال حاضر دربازار ایران شما متوانید برای خرید دستگاه فلزیاب خود از مبلغ 10 میلیون تا سقف 200 میلیون هزینه نمایید.

 

لازم بذکر است که بهترین و پیشرفته ترین دستگاه فلزیابی خصوصا فلزیاب ها و گنج یاب های تصویری که در حال حاضر در بازار وجود دارد، اغلب دارای تکنولوژی‌های پیشرفته‌ی دیجیتالی هستند؛ این دستگاه‌ها از تکنولوژی‌هایی مانند رادار و فرکانس‌های الکترومغناطیسی، نور مادون قرمز و همچنین دوربین‌های تصویری برای تشخیص اجسام فلزی در اعماق مختلف بهره میبرند .

 

توصیه مهندسین شرکت گلد اسمیت برای افرادی که قصد خرید دستگاه گنج یاب تصویری دارند این است که، بهتر است به مواردی مانند عملکرد، قابلیت تنظیم و کاربر پسندی آن توجه کنید، سپس بر اساس نیازهای خود از دستگاه اقدام به خرید کنید.

جهت دریافت کاتالوگ فلزیاب، مشاوره رایگان، اطلاعات دقیق انواع فلزیاب ها وهمچنین قیمت پیشرفته ترین دستگاه گنج یاب تصویری با شماره 09121611094 تماس بگیرید یا در واتساپ یا تلگرام پیغام بگذارید. 

 

بیتوته :منبع


معرفی بهترین دستگاه های فلزیابی

اگر شما نیز جزء آن دسته افراد هستید که علاقه زیادی به کاوشگری برای یافتن گنج و عتیقه های ارزشمند دفن شده در مکانهای پنهان و زیر زمین هستید، مطالعه این مطلب به شما پیشنهاد میشود، چراکه امروزه در دنیای کاوش و گنج‌یابی، داشتن اطلاعات کافی درباره انواع دستگاه های فلزیاب و اینکه کدامیک  کارایی بیشتری دارد میتواند دستیابی شما برای یافتن گنج موردنظرتان را چندین برابر آسان تر کند.

 

ما با ارائه این مطلب در صدد آن هستیم تا به شما کمک کنیم با انواع مختلف ابزارها و سیستم های فلزیابی آشنا شوید و درنهایت بتوانید دستگاهی را انتخاب کنید که نه تنها قوی و کارآمد باشد، بلکه به لحاظ اقتصادی نیز مناسب و متناسب با بودجه شما باشد؛ پس در ادامه همراه ما باشید.

راهنمای خرید بهترین فلزیاب

بطور کلی دستگاه‌های فلزیابی و گنج یابی، اغلب با تکنولوژی پیشرفته ای طراحی و ساخته شده اند که بتوانند به نیازهای کاربران پاسخ دهند، اما اینکه نیاز هر کاربر از دستگاه فلزیاب مورد نظر خود چیست جای بحث مفصلی دارد، بنابراین توصیه میشود قبل از اقدام به خرید فلزیاب حتما نیاز و خواسته خود را از آن دستگاه مشخص کنید، مشخص کردن نیاز به این معنی است که دقیقا بدنبال چه هستید و مکان موردنظرتان جهت کاوش چه ویژگی هایی دارد، همچنین مهمترین موضوعی که لازم است درنظر گرفته شود بودجه ای است که میخواهید صرف خرید دستگاه فلزیاب و طلایاب کنید.

خوشبختانه در بازار جهانی امروز با توجه به هر نیاز و بودجه ای دستگاه های فلزیابی متنوعی نیز طراحی شده و به فروش میرسد. لازم بذکر است که حتی دستگاه های فلزیابی که با قیمتی مناسب طراحی شده‌اند نیز امکان استفاده برای هر کاوشگری را فراهم می‌آورند تا بتوانند به دنبال یافته‌های ارزشمند خود بگردند.

مزایای خرید فلزیاب اورجینال از نمایندگی معتبر

بطور مختصر میتوان گفت، فلزیاب ها ابزارها و دستگاه هایی هستند که با ایجاد میدان های الکترومغناطیسی قادرند اشیاء فلزی گرانبها مدفون شده را شناسایی کنند.

دستگاه های فلزیابی در انواع مختلفی چون فلزیاب تصویری، فلزیاب بوقی، فلزیاب و گنج یاب آنتن راداری، فلزیاب ایرانی و خارجی ، فلزیاب های عمق زن و… هستند، لازم بذکر است که این موارد ذکر شده تنها بخشی از این محصولات را شامل میشوند. 

با استفاده از یک دستگاه فلزیاب‌ اورجینال و پیشرفته شما میتوانید، حتی در مکان های با عمق زیاد و دور از دسترس، دفینه و اشیاء فلزی را به آسانی و در نهایت دقت و تمرکز شناسایی و کشف کنید. 

متاسفانه در شرایط کنونی افراد و شرکت هایی وجود دارند که از عدم آگاهی افراد متقاضی خرید فلزیاب سواستفاده میکنند و بدون در نظر گرفتن وجدان و انسانیت با فروش دستگاه های فلزیابی تقلبی و فیک قصد دارند به سود های گزافی دست پیدا کنند، که این موضوع منجر به بی اعتمادی در میان افراد شده است، بنابراین در تشیخص یک نمایندگی معتبر نیز دچار شک و شبه میشوند. 

بطور کلی، یک شرکت معتبر فروش فلزیاب های اورجینال، برای تمامی دستگاه های فلزیابی برای اطمینان مشتریان خود ضمانت اصالت دستگاه ارائه میدهند. یک شرکت و نمایندگی معتبر حتما باید شرایط زیر را داشته باشد:

داشتن گارانتی برای تمامی دستگاه های فلزیابی

امکان تعمیرات و ارتقاء انواع دستگاها

آموزش صفر تا صد فلزیاب مورد نظر شما

تست سلامت دستگاه در حضور مشتری  

شرکت گلد اسمیت که دارای بیش از 25 سال سابقه و تجربه در زمینه فروش انواع دستگاه های فلزیابی است، به کاربران و مشتریان خود توصیه میکند حتما قبل از اقدام به خرید فلزیاب حتما در مورد شرکت مورد نظر تحقیق بیشتری کنید.

 

بررسی ویژگی‌ های یک فلزیاب اورجینال

فلزیاب های اورجینال و پیشرفته تهیه شده از نمایندگی معتبر دارای ویژگی های زیر میباشد:

دقت تشخیص فلز از نافلز: یک فلزیاب اورجینال برای جلوگیری از درصد خطاها، دارای دقت بالا در شناسایی و تشخیص فلزیات میباشد.

عمق تشخیص بالا: توانایی تشخیص فلزات در عمق‌های مختلف بر اساس نیاز کاربر یکی دیگر از شاخصه های یک فلزیاب قدرتمند با کیفیت و اورجینال میباشد.

قابلیت تنظیم: وجود تنظیمات مختلف و رابط کاریری آسان برای انواع سطوح کاربران و کاوشگران(مبندی تا پیشرفته) میتواند کمک کند تا دستگاه با شرایط محیطی مختلف تطبیق داده شده و سازگار شود. 

قیمت مناسب: یک دستگاه اورجینال معتبر همراه با گارانتی، دارای قیمتی معقول و متناسب با کارایی ارائه داده شده میباشد.

ضدآب بودن: قابلیت ضدآب بودن یک دستگاه حرفه ای اوجینال میتواند شرایطی را فراهم کند که در شرایط مرطوب یا آبی هم بتوان کاوش کرد.

قابلیت حمل و نقل: یکی از ویژگی های مهم در خرید هر نوع دستگاه گنج یابب این است که برای استفاده در مکان های مختلف قابل حمل و سبک باشد.

امکانات پیشرفته: داشتن امکانات اضافی  و پیشرفته ای مانند صفحه نمایش با کیفیت بالا، قابلیت اتصال به سایر دستگاه‌ها و... شرایط را برای کاوش تسهیل میبخشد.

 

معرفی فلزیاب های پرفروش دنیا

دستگاه های فلزیابی متنوعی در بازار وجود دارند که هر کدام قابلیت ها و کارایی هایی متناسب با نیازهای مختلف کاربران طراحی و به بازار عرضه شده اند، که ما در این اینجا برخی از معروف ترین و پرفروش ترین این دستگاه ها که امتحان خود را توسط مشتریان و کاربران مختلف پس داده اند را به شما معرفی میکنیم:

 

ردیاب گلد لجند GOLD LEGEND

دستگاه ردیاب گلد لجند محصول کشور آلمان و ساخت کمپانی GeoGround میباشد که جدیدترین ردیاب طلای سال ۲۰۲۲ است، این دستگاه  در طراحی خود از بهترین فناوری های پیشرفته روز دنیا برای جستجوی طلا و مواد معدنی بکار گرفته است،دستگاه فلزیاب GOLD LEGEND بعلت اینکه برای کاوشگران حرفه ای و نیمه حرفه ای و حتی حرفه ای بهترین انتخاب است، و در بین کاوشگران محبوبیت بالایی دارد.

 

ردیاب گلد لجند GOLD LEGEND

 

فلزیاب ایمپکت IMPACT

این فلزیاب ترکیه ای که از سال2001 با نام شرکت Nokta فعالیت خود را در زمینه ساخت فلزیاب آغار کرد، از همان ایتدای فعالیت تا به امروزه فلزیاب هایImpact با قدرت هر چه تمام محبوبیت خود را در بین کاوشگران حفظ کرده است، این دستگاه بصورت چند فرکانسه عمل میکند به اینصورت که امکان انتخاب فرکانس کاری 5،14 و 20 کیلو هرتز را به اپراتور میدهد که این مورد توانایی دستگاه را برای کاوش سکه و عتیقه جات به طرز خارق العاده ای افزایش میدهد.

 

فلزیاب ایمپکت IMPACT

 

فلزیاب سیمپلکس SIMPLEX 

یکی دیگر از فلزیاب های محبوب محصول کشور ترکیه، فلزیاب سیمپلکس SIMPLEXمیباشد که در انواع مختلفی چون فلزیاب سیمپلکس اولترا، فلزیاب سیمپلکس پلاس، فلزیاب سمپلکس بتا در بازار موجود است، این نوع فلزیاب که از تکنولوژی VLFبهره میبرد، با ویژگی و قابلیت سیستم بالانس خودکار زمین است که دارای حالت های اتوماتیک، از جمله حالت ساحل ، در یک طراحی منو با کاربرد بسیار آسان است. با دستگاه سیمپلکس قابلیت جستجوی سکه ، اشیای با ارزش یا جواهرات در زمین یا زیر آب دارید. این دستگاه به صرفه ترین گنج یاب موجود دربازار و در عین حال با کیفیت و دارای وزنی سبک است.

 

فلزیاب سیمپلکس SIMPLEX

 

فلزیاب ANFIBIO

فلزیاب آنفیبیو ساخت کمپانی نوکتا که برندی معتبر در ترکیه است میباشد که بسیار پر طرفدار است ، این فلزیاب نیز مانند سایر فلزیاب های ترکیه ای دارای تکنولوژی VLF میباشد که در طراحی خود از چند فرکانس استفاده میکند که توانایی کار در فرکانس های 5 و 14 و 20 کیلوهرتز را در فرایند جستجو دارد.. این فلزیاب نقطه زن میباشد و در مکان های مختلف از ساحل و پارک و مناطق قدیمی باستانی کاربرد دارد و مورد علاقه کاوشگران سکه و فلزات گرانبها و جواهرات است.

 

فلزیاب ANFIBIO

 

فلزیاب مولتی کروزر

دستگاه مولتی کروزر در دسته بندی دستگاهای وی ال اف vlf قرار میگیرد که میتواند تا عمق حدودی 2.5 متر هدف را آشکار کند و تمامی اهداف را در صورت وجود نمایان سازد. این دستگاه شرکت nokta علاوه بر اینکه میتواند فلزات با ارزش مثل طلا و نقره و…. را نمایان سازد.

 

فلزیاب مولتی کروزر

 

فلزیاب لورنز Z1  وZ2 

دستگاه فلزیاب لورنز Lorenz یکی از فلزیاب های محبوب نمونه خارجی موجود در بازار می باشد که ساخت کشور آلمان است، فلزیاب لورنز آلمانی که با بهره گیری از تکنولوژی‌های نوین و همچنین دقت بالایی که دارد گزینه مناسبی برای یافتن انواع گنجینه های پنهان در دل خاک میباشد. دستگاه های لورنز، به‌ ویژه مدل‌ هایLorenz Z1و Lorenz Z2، دارای ابزارهای نوین و پیشرفته‌ای برای کاوش فلزات هستند که دقت کاوش و عمق کاوش بالایی  را  به کاربران ارائه میدهند. 

 

فلزیاب لورنز Z1  وZ2

 

فلزیاب اکسترا پرو X-TERRA PRO

فلزیاب اکسترا پرو X-Terra Pro، ساخت شرکت ماینلب کشور استرالیا میباشد، این دستگاه دارای قابلیت قدرتمند کاوش در شرایط زمینی مرطوب و آبی می‌باشد. همچنین دارای توانایی اجرای تنظیمات عملکرد دقیقی با فرکانس‌های 5، 10 و 15 است که در زمین‌های ساحلی، با تنظیم فرکانس 8 میتواند بهترین عملکرد را ارائه ‌دهد.بطور کلی ویژگی ضد آب بود این دستگاه یکی از دلایل محبوبیت آن در بین کاوشگران است.

 

فلزیاب اکسترا پرو X-TERRA PRO

 

دستگاه پین پوینتر گرت Garrett

دستگاه گنجیاب پوینتر گرت(Pin Pointer Garrett) یکی از بهترین و جدیدترین محصولات شرکت گرت GARRETT آمریکا است که به دلیل توانایی تفکیک کامل و بی نقص انواع فلزات هنگام کاوش همچنین خاصیت ضد آب بودن خود توانسته بر سایر رقبای موجود در بازار فلزیاب جهانی پیشی بگیرد.

پوینتر گرت به طور اختصاصی برای پیدا کردن فلزات و اشیا فلزی بسیار کوچک در دل زمین طراحی شده است.

 

دستگاه پین پوینتر گرت Garrett

 

بررسی قیمت فلزیاب

از آنجایی که طیف گسترده ای از انواع فلزیاب در بازار موجود میباشد، بنابراین قیمت گذاری آنها نیز بسته به موارد مختلف میتواند متفاوت باشد، از جمله موارد تاثیر گذار در قیمت فلزیاب میتوان به برند فلزیاب، نوع فلزیاب، قابلیت ها، لوازم جانبی، گارانتی و سال تولید اشاره نمود، لازم است این موضوع را نیز درنظر بگیرید نوسانات ارزی حاکم در بازار یکی دیگر از دلایل تاثیر گذار بر قیمت فلزیاب ها خصوصا فلزیاب های وارداتی می باشد.

 

در آخر اینکه...

توصیه ما برای شما عزیزان این است که حتما از شرکت های معتبر خرید و فروش فلزیاب و گنج یاب اقدام به سفارش محصول موردنظر خود نمایید تا از خدمات پس از فروش و گارانتی بهره ببرید.

 

از جمله فاکتورهای مهم برای انتخاب دستگاه فلزیاب که لازم است هر کاوشگر به آن توجه کند شامل مواردی چون: نوع کاوش(فلز، حفره، تونل)، قابلیت های فلزیاب(GPS،اسکن سه بعدی)، برند دستگاه فلزیاب و در نهایت مهم ترین آن قیمت فلزیاب(متناسب با بودجه هر فرد) میباشد.

 

یکی از بزرگترین و قدیمی ترین شرکت فروش فلزیاب در ایران که شعب مختلفی در کشور از جمله تهران و شیراز دارد، شرکت گلد اسمیت میباشد که در این زمینه بیش از 25 سال سابقه دارد، از خصوصیات این شرکت میتوان به دفتر و جای ثابت، زمین جهت تست دستگاه، خدمات پس از فروش و گارانتی معتبر اشاره کرد.

منبع: معرفی بهترین دستگاه های فلزیابی