بهترین دستگاه گنج یاب تصویری جهان

قیمت پیشرفته ترین دستگاه گنج یاب تصویری(بهترین راهنمای خرید)

مطمئنا شما نیز یکی از افراد علاقمند به آثار باستانی و حتی  کاوش و یافتن گنج و زیر خاکی هستید که اغلب با سرچ عبارت "بهترین دستگاه گنج یاب تصویری جهان" و عبارات امثال آن وارد این صفحه شده اید، بنابراین ما نیز میدانیم افرادی که این صفحه از سایت ما را بازدید میکنند چه اهداف و علایقی دارند،بنابراین سعی ما بر این است که بطور صریح و  واضح ابهامات یا سوالات ذهنی کاربران خود را برطرف کنیم.

شاید شما جزء آن دسته از افرادید که به دنبال کشف گنجینه‌های پنهان در زیر خاک هستید، بنابراین انتخاب یک دستگاه گنج یاب تصویری حرفه ای و قوی میتواند با ارائه تصاویر از زیر زمین، به شما کمک می‌کند تا به رویاهای خود نزدیکتر شوید.

دستگاه های گنج یاب تصویری که با استفاده از فناوری پیشرفته کار میکنند به راحتی قادرند محل دقیق اشیاء مدفون شده را شناسایی و نمایش دهند، که این موضوع هیجان و جذابیت کاوش گنج را دو چندان میکند.

اگر به شما بگویند که بهترین خودرو جهان کدام است چه پاسخی خواهید داد؟ برای پاسخ به سوالاتی اینچنین نیاز به دانستن بسیاری از شرایط است. بهترین دستگاه گنج یاب تصویری جهان حتما برای پاسخ به این سوال فاکتورهایی همچون قیمت ، تکنولوژی ساخت ، امکانات و قابلیت ها ، قطعات به کار رفته ، هدف از استفاد ه خودرو ( باری ، رفت و آمد شهری و … )

یک دستگاه گنج یاب حرفه ای و دقیق میتواند به شما کمک کند تجربه های جالب و موفقی از کاوش را داشته باشید. اما بدلیل  تنوع بالای این دستگاه‌ ها، ممکن است افرادی که در سطوح کبتدی و متوسط هستند دچار سر درگمی شوند انتخاب بهترین دستگاه گنج یاب تصویری برایشان گیج‌کننده باشد. بنابراین بهتر است برای کسب اطلاعات بیشتر از دنیای گنج یابی با دستگاه های گنج یاب و خصوصا از نوع تصویری با مطالعه این مطلب تا انتها همراه ما باشید تا با تا بهترین تصمیم را برای کشف گنجینه‌های پنهان بگیرید.

[caption id="attachment_9976" align="aligncenter" width="750"] بهترین دستگاه گنج یاب تصویری جهان[/caption]

تاریخچه دستگاه‌های گنج‌یاب و فلزیاب

بطور کلی تمامی دستگاه های مرتبط با حوزه گنجیابی ابزاهای مدرنی هستند که ما را در کشف و کاوش اشیاء گرانبها فلزی مدفون شده د ر در خاک و مکانهای پنهان کمک میکنند، اما میتوان گفت ریشه اصلی گنج یابی و این فناوری به گذشته‌های دور بازمی‌گردد.

در گذشته افراد به روش های سنتی یا حتی جادو کردن سعی در یافتن گنج داشتند، حتی برخی از افراد با استفاده از حیوانات تلاش میکردند فلزات را تشیص داده و در نهایت مکان گنج های مدفون شده را بیابند،یکی دیگر از روش های یافتن گنج توجه به علائم دفینه و  نشانه گذاری ای موجود در طبیعت بود،در اصل میتوان گفت؛ تمامی این روش های سنتی براساس تجربه های شخصی بود و تقریبا یافتن گنج پس از تلاش های فراوان، بطور شانسی اتفاق می افتاد.

سپس در قرن نوزدهم دانشمندان توانستند با کسف پدیده ای به نام " القای الکترومغناطیسی" به روشهای جدیدی تری برای کاوش گنج پی ببرند که این کشف جالب اولین قدم در ورود به فناوری های گنج یابی بود که باعث شد اکنون با توسعه فناوری الکترونیک، دستگاه های فلزیابی ساخته و عرضشه بازار شوند ، خوشبختانه امروز کمپانی های قدرتمندی در سراسر جهان وجود دارند که بایگدیگر رقابت های سختی برای تولید و عرضه بهترین و پیشرفته ترین دستگاه فلزیاب و گنج یاب دارند، دستگاه‌های تولید شده در قرن 21 دارای فناوری های فوق العاده پیچیده‌ای مانند پردازش سیگنال دیجیتال و میکروکنترلرها هستند که این موضوع بر دقت کاوش و عمق کاوش و... تاثیر گذار است.

بهترین دستگاه گنج یاب تصویری جهان

اگر به شما بگویند که بهترین خودرو کدام است؟ برای پاسخ به این سوال لازم است برخی شرایط را در نظربگیرید.همچنین لازم است فاکتورهایی برای خرید فلزیاب را مانند قیمت،امکانات و قابلیت ها، قطعات به کاررفته، سال ساخت را مد نظر گرفت.در انتخاب دستگاه نیز چنین مسئله ای که باید ابتدا از شرایط آگاه شویم وجود دارد.
زمانی که شما به دنبال دستگاهی میباشید، باید به این توجه داشته باشید که خواسته شما از دستگاه چیست؟

دستگاه هایی که برای گنج یابی از آنها استفاده میشود، با دستگاه های صنعتی بسیار متفاوت هستند.هردستگاه با توجه به شرایط خود دارای قیمت متفاوتی میباشد.دلیل تفاوت قیمت در دستگاه ها به شرایط تست و سیستمی که بر روی دستگاه قابل نصب است بستگی دارد.به طور مثال نمیتوان فلزیاب های پالسی را با فلزیاب های دارای سیستم VLF مقایسه کرد.برای دریافت اطلاعات باید دستگاه ها را با فلزیاب های هم رده مقایسه و قیاس کنید.

نحوه نمایش فلزات مدفون شده با گنجیاب های تصویری

دستگاه فلزیاب تصویری و نمایش  (لکه رنگ) : فلزیاب ها و گنج یاب های تصویری فلزات مدفون شده را میتوانند بر روی مانتیوتر خود نمایش دهند؛ که با لکه رنگ های متفاوت و مختلفی وجود فلزات و اشیاء قیمتی قابل نمایش میباشد و وضعیت هدف را اسکن میکنند.رنگ پس زمینه در فلزیاب های تصویری به صورت لکه رنگ میباشد.از تفاوت هایی که در وضعیت صحنه کار وجود دارد، شرایط تشخیص طلا یا فلزات با لکه‌رنگ‌های متفاوت مربوط به فلزیاب تصویری فرکانسی با تفکیک عدد (VDI) در ادیت (EDIT) و ترشهولد (THRESHOLD) سطح و حجم می‌باشد.
که این اجازه را به وضعیت مدار فلزیاب فرکانسی می‌دهد که بتواند انواع امواج الکترو‌مغناطیس را از دیگر منابع طبق انرژی فرکانس طلا یا فلز تعیین شده جداگانه تشخیص داده و مشخص نماید و به همین دلیل در این‌گونه فلزیاب تصویری لکه‌رنگ‌ها می‌تواند برای یک فلز یا طلا متفاوت باشد، چون خود را با شرایط صحنه کار و وضعیت هدف یا طلا سازگار نموده تا طلا یا هدف مورد نظر را در دید خود قرارداده و این اثر تغییر یا تفاوت رنگ لکه‌رنگ بیشتر برای این پدید می‌آید.
این نوع فلزیاب تصویری فرکانسی عوامل ایجاد کننده اثر منابع و مواد‌معدنی یا ذرات مزاحم را در تفکیک از دید فلزیاب تصویری حرفه ای فرکانسی خارج نموده و انرژی فرکانس طلا یا فلز را تشخیص داده و هدف یا طلا را بصورت لکه‌رنگ منظم به‌خصوص در صحنه کار اصلی مشخص می‌نماید.

بهترین برند دستگاه گنج یاب تصویری جهان

در ابتدا لازم بذکر است تعریف هر کس درباره بهترین فلزیاب و گنج یاب متفاوت است، که این موضع تا حدودی بستگی به تجربه هر کس دارد، بنابراین  پاسخ به این سوال کمی دشوار است.بهترین دستگاه فلزیاب اورجینال، به دستگاهی میگویند که با نیازها و بودجه هر شخص متقاضی مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال فاکتورهایی مانند عمق کاوش مورد نظر، نوع زمین، ابعاد هدف، و بودجه مورد نظر همگی مواردی هستند که  انتخاب بهترین دستگاه فلزیاب تاثیر خواهند گذاشت. نقش دارند. در اینجا بهتر است به معرفی برترین و معروف ترین برندهای تولید کننده فلزیاب بپردازیم:

معرفی برخی از مدل‌های محبوب دستگاه‌های گنج‌یاب

بازار دستگاه‌های گنج‌یاب بسیار متنوع است و مدل‌های مختلفی با ویژگی‌های متفاوت وجود دارد. برخی از برندهای معروف و مدل‌های محبوب عبارتند از:

  1. Minelab: برند  مینلب یا ماینلب یکی از معروف ترین تولیدکنندگان دستگاه‌های گنج‌یاب حرفه ای است ودستگاه های گنج یابی آن با عمق کاوش بالا و دقت بالایی دارند.
  2. Nokta Makro: دلیل محبوبیت برند ترکیه ای نوکتا این است که دستگاه‌های فلزیاب و گنج‌یابی که تولید میکند کیفیت و قیمت مناسبی دارد.
  3. Fisher: برند معروف فیشر نیز دستگاه‌های گنج‌یابی چند منظوره و کاربرپسندی را به بازار عرضه میکند.
  4. Garrett: برند گرت در تولید و طراحی دستگاه‌های گنج‌یابی خود به گونه ای عمل میکند که حتی افراد مبتدی نیز بتوانند به سادگی از آن استفاده کنند.
  5. OKM: برند ا کا ام..

همانطور که مشخص است هر سه دستگاه بالا از سیستم پالسی استفاده میکنندو دو فلزیاب اول تصویری بوده و میتوانند اهداف را در زیر زمین به صورت طیف های رنگی نمایش دهند و تشخیص را برای اپراتور فلزیاب راحت تر کنند. گنج یاب پالسی ، مناسب ترین گزینه برای کاوش در خاک ایران میباشد زیرا در خاک ایران مقدار زیادی از فلزات معدنی وجود دارد که میتواند باعث خطا در کارکرد دستگاه شود. حساسیت دستگاههای پالسی به مواد معدنی موجود در خاک از سیستم های پالسی کمتر است. عمق نفوذ فلزیاب های پالسی نیز بسیار بیشتر از دستگاههای VLF است و همین موضوع آنها را به گزینه ی مناسبی برای دفینه یابی تبدیل کرده است.

گران ترین دستگاه گنج یاب جهان

قیمت دستگاه های گنج یاب تصویری با توجه به ویژگی هایی که هر کد ام دارند مشخصا متفاوت است،این تفاوت قیمت رابطه مستقیمی با تنوع محصولات دارد، چرا که هر محصول فلزیابی ویژگی های خاص خود را دارند که در قبمت گذاری تاثیر خواهد گذاشت. هرچقدر یک دستگاه فلزیاب حرفه ای و پیشرفته باشد قیمت بالایی نیز دارد.

اما آیا صرف هزینه سنگین برای خرید دستگاه فلزیاب معقول است؟ یا به عبارت دیگر آیا ارزش دارد برای گنج یابی گرانترین دستگاه گنج یابی را خریداری کنیم؟ خب باید گفت پاسخ این سوال بطور مستقیم بستگی به نیازهای هر فرد دارد، اگر شما یک کاوشگر حرفه ای هستید و قصد کاوش در عمق های بالا برای یافتن اشیاء قیمتی با ابعاد کوچک و ریز هستید، بهتر است بدنبال یک دستگاه فلزیاب قدرتمند بگردید که کمترین درصد خطا و بیشترین بازدهی را برای شما داشته باشد، اما اگر جزء آن دسته افراد هستید که برای استفاده و تجربه های شخصی یا صرفا تفریح قصد کاوش و گنج یابی دارید بهتر است در تهیه دستگاه فلزیاب هزینه های بالایی نپردازید زیرا یک مدل معمولی فلزیاب با قیمتی معقول و متوسط نیز می تواند به نیازهای شما پاسخ دهد.

چگونه دقیق ترین دستگاه گنج یاب را بشناسیم؟

یکی از سوالاتی که اغلب کاربران از ما میپرسند اینست که دقت بالای دستگاه فلزیاب نشان دهنده بهتر بودن آن از سایر فلزیاب ها است؟ اگر چه این سوال کمی پیچیده است و افراد مبتدی نبتوانند پاسخ درستی به شما بدهند؛ یا حتی افراد سودجو برای منفعت طلبی و فروش دستگاه فلزیاب خود پاسخ گمراه کننده ای بدهند، اما در اصل تنها پاسخ صادقانه ای که ما در شرکت گلد اسمیت میتوانیم به شا بدهیم این است که ایتدا بهتر است عواملی که باعث افرایش دقت فلزیاب شده است را بررسی کنید، بنابراین دقت یک دستگاه گنج یاب به عوامل مختلفی بستگی دارد ، ما در اینجا به توضیح 3 عامل مهم آن پرداخته ایم :

فرکانس کاری: هر نوع دستگاه گنج یابی که دارای یک نوع فرکانس کاری بطور خاص باشد میتواند تشخیص بهتری بر عمق کاوش و نوع فلزات داشته باشد.

تکنولوژی تصویربرداری: امروزه دستگاه های که با عنوان بهترین دستگاه گنج یاب تصویری از نمایندگی های معتبر، معرفی میشوند؛ اغلب از تکنولوژی های پیشرفته چون رادار نفوذ به زمین (GPR) استفاده می کنند، GPR باعث میشود تصاویر دقیق تری از زیر زمین اتوسط دستگاه فلزیاب قابل ارائه باشد.

سنسورها: یکی دیگر از عامل برتری یک فلزیاب نسبت به سایر فلزیاب ها، کیفیت بالا و تعداد سنسورهای آن دستگاه، میباشد چرا که این عامل بر دقت آن بشدت تاثیرگذار است.

[caption id="attachment_9977" align="aligncenter" width="750"]بهترین دستگاه گنج یاب تصویری جهان-گلد اسمیت بهترین دستگاه گنج یاب تصویری جهان[/caption]

معیارهای انتخاب دستگاه گنج یاب

هنگام خرید دستگاه گنج یاب، توصیه میشود حتما به موارد زیر توجه گردد:

  • عمق کاوش: در نظر داشته باشید که عمق مکانی که قصد کاوش آن را دارید لازم است چقدر باشد.
  • نوع زمین: نوع زمینی که قصد جستجو در آن را دارید میتواند در انتخاب دستگاه  فلزیاب بسیار تاثیرگذار باشد.
  • نوع هدف: نوع اشیاء و هدفی که قصد در کاوش و یافتن آن را دارید (فلزات، حفره ها، و ...) را قبل از خرید فلزیاب مشخص کنید.
  • بودجه: مشخص کردن بودجه  یکی از موارد تاثیر گذار در انتخاب دستگاه فلزیابی میباشد.
  • قابلیت های اضافی: برخی از دستگاه ها دارای پکیج کاملی از قابلیت های اضافی چون تشخیص نوع فلز، بالانس زمین خودکار، و نمایشگر رنگی میباشد..

آیا دستگاه گنج یاب کبری آمریکایی خوب است؟

یکی از دستگاه های فلزیابی محبوب در بین کاوشگران، دستگاه گنج یاب کبری آمریکایی میباشد، برخی از مشتریان و کاربران سایت از ما میپرسند آیا ارزش دارد برای خرید دستگاه گنج یاب آمریکایی سرمایه گذاری کنیم؟ آیا این دستگاه واقعاً قدرتمند است؟ در پاسخ به این سوالات ما همیشه میگوییم در اینکه این دستگاه فلزیاب آمریکایی واقعا قدرتمند باشد که شکی نیست اما اینکه شما بخواهید در خرید این دستگاه گنج یاب هزینه کنید بستگی به بودجه شما، هدف شما از سرمایه گذاری و حتی کاوش دارد.

دستگاه گنج یاب موبایلی چقدر کارایی دارد؟

امروزه و در این چند سال اخیر، فلزیاب ها و دستگاه های گنج یاب موبایلی که از طریق گوشی های هوشمند میتوانند کار کنند در بین افراد بسیار رواج پیدا کرده است، بطوریکه حتی طرفداران خاص خود را نیز دارد، این مدل دستگاه هااغلب در مقایسه با دستگاه های دیگر گنج یابی اغلب قیمت پایین تری دارند، دلیل محبوبیت این دستگاه ها این است که افراد براحتی میتوان هرجا و مکانی به همراه خود ببرند، اما لازم بذکر است که میزان دقت و حتی عمق کاوش یک دستگاه گنج یاب موبایلی به هیچ وجه قابل مقایسه با دستگاه های گنج یاب پیشرفته و حرفه ای بسیار کمتر است. بنابراین اگر شما جزء آن دسته افرادی هستید که هدف و دیدگاهتان نسبت به گنج یابی صرفا برای تفریح و کنجکاوی است، این دستگاه ها میتواند گزینه مناسبی برایتان باشد.

راهنمایی بیشتر در اینباره: قیمت دستگاه گنج یاب موبایلی[راهنمای جامع]

بهترین مکان‌ها برای گنج‌یابی و کاوش

یافتن بهترین مکان برای کاوش و گنج‌یابی، با توجه به شرایط مختلف میتواند تحت تاثیر عوامل مختلفی باشد که به شرح ذیل است:

بطور کلی شما میتوانید با مطالعه و تحقیق درباره تاریخچه مناطق مختلف در گذشته که انسانها در آنها سکونت داشته اند، مکان هایی را پیدا کنید که احتمال موجود گنج در آنها بیشتر باشد، مکان هایی مثل روستاهای قدیمی که حتی تخریب شده باشد، مسیرهای که برای تجارت استفاده میشد و شهرهای باستانی گزینه های خوبی برای کاوش میباشند.

از دیگر مکان هایی که اغلب کاوشگران علاقه به کاوش دارند شهرهایی است که بدلیل جنگ و آشوب و حتی زلزله تخریب شده اند یا بافت و ساختار آنها تغییر کرده است.

احتمال یافتن اشیاء فلزی و گنج در باغ ها، مزارع یا زمین های کشاورزی، مناطق کوهستانی ، تپه ها و رودخانه ها نیز اغلب کم نیست.

در آخر اینکه مکان‌های بالقوه ای چون قلعه‌ها و دژها از جمله مکان‌هایی هستند که ممکن بود افراد در گذشته به عنوان پناهگاه و محل نگهداری اموال ارزشمند خود از آنها استفاده کنند.

چرا گنج‌یابی در ایران ممنوع است؟

کشور ایران از کشورهای کهن و باستانی است که فرمانروایی ها و فرهنگ های مختلف را به خود دیده است، بنابراین گنجینه های ارزشمندی را نیز در دل خود جای داده است، اما اینکه چرا گنج یابی در ایران ممنوع است دلایل مختلفی دارد که عبارتند از:

حفاظت از میراث فرهنگی: بسیاری از این گنجینه‌ ها، مسلما بخش مهمی از تاریخ و فرهنگ ایران میباشد، لذا افراد طمع کار و سودجود با حفاری های غیر مجاز خود بسیاری از این آثار ارزشمند را از بین برده اند و حتی این اموال ارزشمند را به خارج از کشور ایران منتقل کرده و فروخته اند.
تخریب محیط زیست: حفاری‌ های بی‌ رویه، آسیب های زیادی به محیط زیست و اکوسیستم هر منطقه وارد میکند که حتی ممکن است جبران ناپذیر باشد.
خطرات امنیتی: آسیب رساندن به آثار باستانی  وتاریخی کشورمان حتی از نظر اخلاقی نیز بسیار اشتباه میباشد، چرا که باعث از بین رفتن اطلاعات ارزشمند مروبط به فرهنگ و تاریخ گذشتگانمان شود.

در نهایت، لازم است به این نکته توجه کنید که جستجوی گنج، علاوه بر اینکه غیرقانونی است خطرات جانی و مالی زیادی نیز ممکن است با خود به همراه داشته باشد.پس توصیه میشود که قوانین و مقررات مرتبط با گنج یابی در هر منطقه را مطالعه نمایید.برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید به منابع رسمی مانند سایت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران مراجعه کنید.

استفاده از دستگاه‌های گنج‌یاب در کشور باستانی و کهن ایران ممکن است با بسیاری از کشورهای دیگر متفاوت باشد. چرا که تمامی این قوانین تنها با هدف حفاظت از میراث فرهنگی و جلوگیری از تخریب آثار باستانی وضع شده‌اند.

نکات ایمنی هنگام استفاده از دستگاه‌های گنج‌یابی

توصیه میشود قبل از استفاده از دستگاه گنج یاب و فلزیاب حتما دفترچه راهنمای آن را مطالعه کرده و کار کردن با آن را کامل یاد بگیرید. رعایت موارد مربوط به ایمنی شخصی از جمله موارد است که لازم است در زمان کاوش مورد توجه قرار گرفته شود، به عنوان مثال زمانی که در یک مکان ناشناخته به کاوش میپردازید حواستان به موقعیت آن حرفه ها و شیب های موجود در آن مکان و حتی وجود حیوانات وحشی، جمع کنید و بی گدار به آب نزنید.

از آنجایی که خرید دستگاه گنج یاب خود یک سرمایه گذاری محسوب میشود پس از سرمایه خود در برابر ضربه، رطوبت و حرارت محافظت کنید. نکته دیگری که لازم است در حین کتوش به آن توجه کنید این است که از آسیب رساندن به محیط زیست و تخریب پوشش گیاهی خودداری کنید.

 نکته: به خاطر داشته باشید که پروسه گنج یابی اغلب ودر بیشتر مواقع بسیار زمان بر است حتی میتواند پرهزینه نیز باشد،لذا هیچ دستگاه گنج یابی در دنیا وجود ندارد که در پیدا کردن گنج تضمینی بدهد.چرا که بارها مشاهده شده  افراد با صرف زمان و هزینه‌های فراوان، به نتیجه دلخواه نرسیده اند.

[caption id="attachment_9980" align="aligncenter" width="750"]قیمت پیشرفته ترین دستگاه گنج یاب تصویری قیمت پیشرفته ترین دستگاه گنج یاب تصویری[/caption]

فلزیاب تصویری برای کاوش مناسب است؟

برخی از افراد گمان میکنند که این نوع فلزیاب هارا وقتی برروی زمین قرار میدهیم، فلزیاب شروع به نشان دادن تصویر هدف میکند! اما جالب است بدانید چنین دستگاهی که هدف را عینن نشان بدهد تا به حال ساخته نشده و وجود ندارد. دلیل اینکه این دستگاه وجود ندارد این است که در این مورد، باید دستگاه به دور هدف بچرخد تا تصویر واضحی را نشان دهد.
اما دستگاه های فلزیاب و گنجیاب سیگنال یک بعدی را ارسال میکنند و اطلاعاتی را به دست می آورند.فلزیاب های تصویری نیز سیگنال هارا از بالای خاک میفرستند و ما میتوانیم به یک بعد از تصویر دسترسی داشته باشیم و به اصطلاح فلزیاب های تصویری به سنسورهای سه بعدی معروف هستند.

کاربردهای پیشرفته ترین دستگاه تصویری

پیشرفته ترین دستگاه فلزیاب تصویری، کاربردهای بسیاری در جستجوی گنج‌ها و باستانی‌ها دارد. برخی از کاربردهای این دستگاه عبارت‌اند از:

  • کاوش گنج های باستانی پنهان در زمین ها و مکان های پنهان
  • جستجو در معادن و مناطق طبیعی و تشخیص و تصویر سازی گنج های های شناسایی شده توسط دستگاه گنج یاب تصویری
  • قابل استفاده در پروژه های ساختمان و تشخیص و حتی تصویر سازی شرایط لوله ها و کابل ها.
  • استفاده در مناطق امنیتی مانند راهها و فرودگاه ها

بهترین فلزیاب تصویری موجود در ایران کدام است؟

فلزیاب دیپ هانترپرو: این فلزیاب قادر است اطلاعات به دست آمده را به صورت تصویر سه بعدی نمایش بدهد.همچنین توانایی تشخیص فلزات آهن و غیر آهن را دارد.یکی دیگر از ویژگی های دستگاه دیپ هانتر قادر است غارها،تونل ها، و قبرها را نیز اسکن و نشان دهد.
فلزیاب تصوری دیپ هانتر به علت قابلیت هایی که دارد، یکی از پرفروش ترین دستگاه های موجود در شرکت گلد اسمیت میباشد.برای اطلاع از تست و قیمت فلزیاب دیپ هانتر بهتر است به صفحه ما مراجعه کنید.

انتخاب بهترین دستگاه گنج یاب تصویری در ایران، بستگی به نیاز و شرایط هر کاربر دارد. همچنین، برای انتخاب بهترین دستگاه، باید به فاکتورهایی مانند دقت، عمق جستجو، قابلیت تنظیم پارامترهای مختلف، قابلیت اتصال به سیستم‌های مختلف و قیمت توجه داشت.

البته باید توجه داشت که انتخاب بهترین دستگاه گنج یاب تصویری باید بر اساس نیاز و شرایط خاص هر کاربر و همچنین براساس محل جستجو و نوع هدف باشد و باید با توجه به این موارد و مطالعه بیشتر در مورد هر دستگاه، انتخاب صحیحی انجام شود. بنابراین اگر قصد خرید دستگاه گنج یاب تصویری دارید پیشنهاد میکنم حتما از مشاوره رایگان متخصصین پویشگران استفاده کنید تا راهنمایی های لازم در این زمینه به شما داده شود جهت مشاوره رایگان و اطلاع از قیمت پیشرفته ترین دستگاه گنج یاب تصویری میتوانید با شماره 09127330910 تماس بگیرید.

بهترین دستگاه گنج یاب تصویری جهان

یکی از ویژگی هایی که هر دستگاه فلزیاب تصویری باید داشته باشد، سنسور قوی است. زمانی که یک فلزیاب دارای سنسور قوی باشد، به راحتی قادر به تشخیص فلزات میباشد. همچنین اپراتور نقش مهمی در کاوش دارد. سعی کنید آموزش های لازم را در رابطه با کار این نوع فلزیاب های تصویری را به خوبی آموزش ببینید تا به راحتی کاوش کنید.

[caption id="attachment_9978" align="aligncenter" width="750"] راهنمای خرید فلزیاب در نمایندگی فروش فلزیاب[/caption]

قیمت فلزیاب های تصویری

قیمت دستگاه های فلزیاب تصویری با توجه به تغییر نرخ ارزها و همچنین کاربرد آنها متفاوت میباشد، درنهایت توصیه ما برای شما این است که حتما از شرکت های معتبر خرید کنید تا ازخدمات پس از فروش و گارانتی بهره ببرید.
یکی از بزرگترین و قدیمی ترین شرکت فروش فلزیاب شرکت گلد اسمیت است که دارای 25 سال سابقه فروش  میباشد. از خصوصیات این شرکت میتوان به دفتر و جای ثابت، زمین تست، خدمات پس از فروش و گارانتی معتبراشاره  کرد. برای اطلاع از قیمت فلزیاب و انواع دستگاه های گنج یابی دیگر میتوانید به صفحه ما مراجعه کنید.

اگر قصد خرید فلزیاب را دارید کاتالوگ قیمت فلزیاب و انواع آنها را با بررسی کامل میتوانید مشاهده نمایید:

قیمت فلزیاب

قابلیت های پیشرفته ترین دستگاه تصویری

پیشرفته ترین دستگاه اسکنر تصویری دارای قابلیت های بسیاری است که آن را از سایر دستگاه ها متمایز می کند. برخی از قابلیت های این دستگاه عبارتند از:

تصویربرداری با کیفیت بالا: دستگاه تصویری با استفاده از سنسور های پیشرفته، تصاویر با کیفیت بالا از عمق زمین را ضبط می کند. این تصاویر به کمک الگوریتم های پردازش تصویر، تحلیل و تفسیر می شوند تا به کاربران اطلاعات دقیقی از محل و عمق گنج ها ارائه شود.
دقت بالا: دستگاه تصویری با استفاده از سیستم های پردازش تصویر و الگوریتم های هوشمند، قادر است به طور دقیق گنج ها را از سایر اشیاء موجود در زمین تشخیص دهد. این دقت بالا باعث می شود که کاربران با اطمینان بیشتری به یافتن گنج ها بپردازند.
سهولت استفاده: دستگاه تصویری با طراحی مناسب و رابط کاربری ساده، سهولت استفاده را برای کاربران فراهم می کند. کاربران با استفاده از دستگاه، به سرعت و با دقت بیشتری می توانند به یافتن گنج ها بپردازند.

بررسی انواع دستگاه گنج یاب تصویری

دستگاه‌ های گنج یاب تصویری به صورت گسترده ای در بازار موجود هستند و می توان آن ها را بر اساس تکنولوژی های استفاده شده، به چند دسته تقسیم کرد. در ادامه، به برخی از انواع دستگاه‌های گنج یاب تصویری اشاره می‌کنیم:

1- دستگاه های تصویری با تکنولوژی ثابت (Static Imager) :
این دستگاه ها با استفاده از تکنولوژی امواج الکترومغناطیسی، تصاویر سه بعدی از زیرزمین را به صورت ثابت نمایش می دهند.

2- دستگاه های تصویری با تکنولوژی پالس الکترومغناطیسی (Pulse Induction) :
این دستگاه ها با فرستادن پالس های الکترومغناطیسی به زمین و تشخیص سیگنال های بازتابیده شده از زمین، قادر به شناسایی فلزات زیرزمینی و شیشه ها، آب های زیرزمینی و حتی انواع مواد معدنی در عمق های مختلف هستند. (با ادامه مقاله قیمت پیشرفته ترین دستگاه گنج یاب تصویری همراه باشید)

3- دستگاه های تصویری با تکنولوژی رادار (Ground Penetrating Radar) :
این دستگاه ها با استفاده از موج های رادار، تصاویر سه بعدی از زیرزمین را به نمایش می گذارند و به شناسایی فلزات و آب های زیرزمینی و همچنین شناسایی ساختارهای زیرزمینی مانند موانع، تغییرات خاکیفیت و عیوب در زیر سطح کمک می کنند.

4- دستگاه های تصویری با تکنولوژی مقاومت الکتریکی (Electrical Resistivity Imaging):
این دستگاه ها با استفاده از جریان های الکتریکی، تصاویر سه بعدی از خاک و سنگ را به نمایش می گذارند و قادر به شناسایی شرایط زیر سطحی هستند، همچنین قادر به شناسایی آب های زیرزمینی و شناسایی مواد معدنی در عمق های مختلف هستند.

5- دستگاه های تصویری با تکنولوژی مغناطیسی (Magnetic Imaging):
این دستگاه ها با استفاده از میدان های مغناطیسی، به شناسایی کانسارهای معدنی، فلزات و سنگ‌های زیرزمینی کمک می‌کنند.

6- دستگاه های تصویری با تکنولوژی سونار (Sonar Imaging):
این دستگاه ها با استفاده از موج های صوتی، تصاویر سه بعدی از زیر سطح آب را به نمایش می‌گذارند و به شناسایی اشیاء و ساختارهای زیر آب کمک می‌کنند.

در کل، انواع دستگاه‌های گنج یاب تصویری با تکنولوژی های مختلف، قابلیت های متفاوتی در جستجو و شناسایی گنجینه های زیرزمینی دارند و انتخاب مناسب ترین دستگاه بستگی به شرایط و نیاز های خاص هر کاربر دارد. با ادامه مقاله قیمت پیشرفته ترین دستگاه گنج یاب تصویری همراه باشید.

نکات مهم هنگام خرید دستگاه گنج‌یاب تصویری

از آنجایی که دستگاه های فلزیابی موجود در بازار تنوع بسیار بالایی دارند، شما میتوانید باتوجه به نیاز و اهداف خود دستگاه فلزیاب مناسب کار خود را یافته و خریداری کنید، از آنجایی بیشتر این دستگاه های دارای هزینه نسبتاً بالایی هستند، بنابراین تیم گلد اسمیت توجه شما را به چند نکته جلب می نماید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید، که در ادامه به برخی ازآنها اشاره می‌کنیم:

  • تکنولوژی استفاده شده در تصویربرداری این نوع فلزیاب ها؛ GPR (رادار نفوذ به زمین) از جمله تکنولوژی های موثر و مناسب برای تشخیص حفره‌ها، تونل‌ها و اشیاء در سایزهای مختلف است. فلزیاب های تصویری پیشرفته  نه تنها میتوانند اشیاء مدفون شده در دل خاک را تشخیص دهند بلکه شکل تقریبی آن را نیز نمایش میدهند.
  • عمق کاوش موثر عاملی است که میتواند به طور دقیق و قابل اطمینان اشیاء را شناسایی کند، لازم بذکر است که نوع خاک نیز بر شرایط زمین تاثیرگذار است.
  • رزولوشن تصویر و اندازه پیکسل: هرچه رزولوشن تصویر بالاتر باشد، جزئیات بیشتری از اشیاء فلزی را نمایش میدهد، مشخصا که اندازه پیکسل نیز بر میزان وضوح تصویر تاثیر مستقیم دارد.
  • قابلیت‌هایی مانند پردازش تصویر از دیگر ویژگی های این نوع دستگاه های گنج یابی است.
  • تنوع بالای گنج یاب های تصویری در بازار، باعث شده بتوان یک دستگاه با تناسب قیمت و کیفیت را خریداری کرد.* **امکانات اضافی:** برخی دستگاه‌ها امکانات اضافی مانند GPS، بلوتوث و باتری قابل تعویض دارند که بر قیمت آن‌ها تاثیر می‌گذارد.
  • ارائه گارانتی  معتبر و خدمات پس از فروش

شرکت گلد اسمیت 09121611094

مزایای خرید دستگاه گنج یاب از شرکت گلد اسمیت

  • امکان تست دستگاه قبل از خرید دستگاه فلزیاب
  • آموزش کار و نحوه استفاده از دستگاه فلزیاب موردنظرتان
  • بروزرسانی نرم‌افزارهای مربوطه
  • تعمیر و ارتقاء فلزیاب های قدیمی
  • پشتیبانی

در نهایت، انتخاب بهترین دستگاه گنج‌یاب تصویری بستگی به نیازها، بودجه و سطح تجربه شما دارد.

خرید فلزیاب و فروش فلزیاب-شرکت گلداسمیت

در آخر...

برای انتخاب بهترین دستگاه گنج یاب تصویری که برای نیازهای شما مناسب باشد،لازم است که  بررسی های دقیقی انجام شود بهتر است قبل از خرید دستگاه فلزیاب، حتماً با افراد با تجربه و نمایندگی های معتبر مشورت نمایید. همچنین این مقاله صرفاً به منظور اطلاع رسانی تهیه شده است و نباید به عنوان یک راهنمای قطعی برای خرید دستگاه گنج یاب تلقی شود. قبل از هرگونه خرید، حتماً با کارشناسان و فروشندگان مجرب مشورت کنید.

برای اطلاعات بیشتر راجب دستگاه و شرایط فروش فلزیاب به سایت گلد اسمیت مراجعه کنید و یا با شماره 09121611094 تماس بگیرید و با مهندسین شرکت گلد اسمیت در ارتباط باشید.اینستاگرام گلد اسمیت  و تلگرام گلد اسمیتخرید و فروش و قیمت گنج یاب تصویری 

پاسخگوی سوالات شما عزیزان درباره فلزیاب، گنج یاب و طلایاب

 

قیمت فلزیاب جی پی ایکس 5000

چرا فلزیاب جی پی ایکس 5000 بخریم؟

فلزیاب جی پی ایکس 5000 توسط شرکت ماینلب استرالیا طراحی شده است. این دستگاه یک نقطه زن vlf است که حداقل تا عمق 2 متر را اسکن میکند. همچنین این دستگاه برای یافتن طلا عملکرد بالایی دارد. شما میتوانید با این دستگاه قطعات کوچک و یا حتی قطعات بزرگی که با دیگر دستگاه ها مشخص نمیشوند را با این دستگاه بیابید. خرید فلزیاب جی پی ایکس حتی برای افراد مبتدی نیز مناسب میباشد.

این فلزیاب مولتی پالس VLF تکمیل شده ی مدل 4500 می باشد و قابلیت طلایاب قوث حرفه ای را دارا می باشد، به دلیل وزن کم آن خیلی در بین کاربران محبوب شده وزن آن چیزی حدود 2.4 کیلو گرم می باشد.همچنین این دستگاه که فناوری هایی همچون : MPS، DVT و SETA را ساپورت می کند،

مشخصات فلزیاب جی پی ایکس 5000 یا GPX 5000

  • ۸ زمان بندی که جی پی ایکس 5000 یا GPX 5000 را بسیار متنوع است. مانند داشتن ۸ فلزیاب در یک دستگاه
  • تکنولوژی MPS، DVT، SETA
  • عمق و حساسیت بسیار بالا در هنگام اسکن کردن
  • این دستگاه برای مدت ۱۲ ساعت متوالی کار می کند.
  • سیستم کالیبراسیون زمین و خاک
  • بهبود زمانبندی بیشتر برای عمق بیشتر
  • قطعات الکترونیکی بهبود یافته برای افزایش حساسیت هدف و عملکرد بالانس زمین
  • شش حالت جستجوی از پیش تعیین‌شده که به شما در کاوش کمک می کند.
  • افزایش تعداد Rx ، به شما امکان کنترل دقیق حساسیت برای عملکرد بهینه را می‌دهد.
  • تنظیم دستگاه برای سازگاری با همه شرایط زمین را آسان می‌سازد.
  • کنترل حرکت ، قابل تنظیم برای انطباق با سرعت و بهینه‌سازی پاسخ‌های هدف.
  • باتری لیتیوم سبک وزن با قابلیت تقویت کننده بلندگو داخلی
  • دو سیم‌پیچ به صورت استاندارد
  • پشتیبانی از زبان‌های : انگلیسی ، اسپانیایی ، روسی و عربی
  • تعادل زمین: تعادل زمین اتوماتیک، ثابت و دستی- آهسته، متوسط و سریع است
  • باتری: یون لیتیوم ساخته شده وتقویت شده (تا 12 ساعت). همراه با منبع تغذیه و شارژر خودرو
  • گزینه ایرون ریجکت جهت حذف فلزات اهنی و بی ارزش
  • عمق کاوش مفید2 متر
  • حساسیت بالا نسبت به فلز طلا
  • حذف تداخلات الکترونیکی و مغناطیسی –حذف 100 درصد ذرات و املاح و مواد معدنی
  • 2سال گارانتی و خدمات
  • دارای دفترچه فارسی و انگلیسی

پیشنهاد مطالعه : بررسی قیمت فلزیاب جی پی 8000 در تهران یک فلزیاب محبوب

بالانس خودکار جی پی ایکس 5000 

حالت جستجوگر خودکار : یکی از ویژگی های دستگاه جی پی ایکس 5000 حالت جستجوی خودکار است؛ حالت جستجوگر امکان روشن شدن راحت دستگاه را میدهد. دستگاه بلافاصله بعد از روشن شدن شروع به اسکن میکند. این ویژگی جستجو را برای کاوشگران آسان کرده است. یکی دیگر از ویژگی های این دستگاه قابلیت تنظیم برای جستجو در مناطق دارای مواد معدنی میباشد. هر شش حالت جستجو می‌توانند برای تنظیمات و شرایط مطلوب و مورد نظر شما تغییرو یا اصلاح بشوند.

تنظیم صدای جی پی ایکس 5000

قابلیت تنظیم صدا را از 1 تا 100 دارا می باشد که صدای آرام، نرمال، عمیق و قوی را شال می شود.همچنین میتوانید از طریق خروجی های هدفون و بلندگو جک صدا را بشنوید، می تواند حساسیت نویز را کنترل کند، کاربر می تواند برای فلزیاب جی پی ایکس5000 کویل های جداگانه تهیه کند که بزرگ تر از کویل های فابریک دستگاه می باشد میتواند بازدهی کاوش را افزایش دهد و عمق آن را افزایش دهد.

فلزیاب جی پی ایکس 5000 (GPX 5000) دارای صفحه نمایشگر 64×128 پیکسل می باشد.

میتواند نور صفحه آن را تنظیم نمود،فلزیاب جی پی ایکس دارای باطری لیتیومی می باشد که تقویت شده می باشد میتواند تا 12 ساعت شارژدهی را انجام دهد، جی پی ایکس 5000 میتواند توسط گزینه آیرون ریجکت آهن های بی ارزش را از صفحه جستجو حذف نماید.

[caption id="attachment_9991" align="aligncenter" width="750"]عمق زنی جی پی 5000 عمق زنی جی پی 5000[/caption]

انواع مودهای جستجو دستگاه جی پی ایکس

  • دارای 6 مود جستجو: عمومی ، عمیق ، معدنی ، فلزات خاص ، و Pinpoint (همه قابل برنامه ریزی کاربر
  • نوع تفکیک برای مستثنی کردن آهن: محدوده 1 تا 10 و خاموش (تمام فلزات)
  • تنظیمات: نرمال ، حساس اضافی ، تقویت ، شارپ ، صاف ، سکه /، نمک / طلا و طلای خالض
  • صدای صوت: کنترل متغیر 1 تا 100
  • نوع صوت: آرام ، عادی ، عمیق و تقویت صوتی
  • انواع بالانس : بالانس زمینی خودکار ، ثابت و ردیابی .حالت کند ، متوسط ​​و سریع. دکمه Quick-Trak.
  • میزان حساسیت: Rx Gain 1 to 20
  • تنظیم / لغو سر و صدا: اتوماتیک و دستی 0 تا 255.
  • تنظیم حجم هدف: هدف از 1 تا 20. محدوده حجم 1 تا 20
  • باتری: باتری قابل شارژ لیتیوم یونی 68 وات با آمپلی فایر داخلی برای بلندگو . مجهز به شارژر اصلی و شارژر خودرو
  • مدت زمان شارژ: 12 ساعت
  • هشدار مصرف باتری: هشدار صوتی
  • طول: 1100 میلی متر (43.3 اینچ) تا 1300 میلی متر (51.2 “)
  • وزن: 2.4 کیلوگرم (5.3 پوند) شامل سیم پیچ 11 اینچ (به استثنای باتری و لوازم جانبی). وزن باتری 780 گرم (1.7 پوند)
  • ضمانتنامه: جعبه کنترل و کویل 3 ساله
  • متعادل ساختن اتومات زمین: دستگاه قابلیت مطابقت ساختن با شرایط زمین را دارد مانند(ردیابی،سرعت ردیابی،متعادل ساختن زمین،ثابت)
  • افزایش و تغییر دریافت: این تنظیمات دستگاه شما را حساس میکند تا بتوانید کاوش سریعتر و بهینه تر داشته باشید.
  • افزایش زمانبندی و تغییرات اصلاح شده: برای عمق نفوذ بیشتر میباشد.
  • زمانبندی و تنظیم نمک|طلا: برای کاوش و شناسایی قطعات در مناطق شور و دریا است.
  • عدم پذیرش آهن: شما میتوانید دستگاه را طوری تنظیم کنید که هیچگاه آهن را اسکن نکند.
  • تنظیمات صوتی: دستگاه قابلیت تنظیم تن صدا،اوج صدا و… را دارد تا شما بتوانید به راحتی کاوش کنید.

دیگر ویژگی های دستگاه GPX 5000

قیمت دستگاه جی پی ایکس به علت  تغییراتی که در نرخ ارزها رخ میدهد، متفاوت میباشد. درنهایت توصیه ما برای شما این است که حتما از شرکت های معتبر خرید کنید تا ازخدمات پس از فروش و گارانتی بهره ببرید یکی از بزرگترین و قدیمی ترین شرکت فروش فلزیاب شرکت گلد اسمیت است که دارای 25 سال سابقه فروش  میباشداز خصوصیات این شرکت میتوان به دفتر و جای ثابت، زمین تست، خدمات پس از فروش و گارانتی معتبراشاره  کرد. برای اطلاع از قیمت این  فلزیاب و یا دستگاه های دیگر میتوانید به صفحه ما مراجعه کنید.

توصیه های قبل از خرید جی پی ایکس 5000

قبل از خرید فلزیاب یا جی پی‌ایکس (GPX) 5000، مهم است که به چند نکته توجه کنید تا بهترین تجربه را داشته باشید. در زیر توصیه‌هایی برای شما آورده شده است:

  1. تحقیق کنید: قبل از هر چیز، با دقت تحقیق کنید و اطلاعات لازم را در مورد مدل GPX 5000 و قابلیت‌های آن جمع آوری کنید. نظرات کاربران حاصل از تجربیات واقعی می‌توانند به شما در انتخاب مناسب کمک کنند.
  2. نوع جستجو: بررسی کنید که چه نوع جستجوهای معدنی یا فلزیابی می‌خواهید انجام دهید. برخی از مدل‌ها برای جستجو در زمین‌های مختلف بهتر عمل می‌کنند.
  3. عمق و حساسیت: اطمینان حاصل کنید که GPX 5000 قابلیت تنظیم عمق و حساسیت را دارد. این ویژگی‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا به بهترین نتایج برسید.
  4. تعداد فرکانس ها: برخی از مدل‌ها تعداد بیشتری از فرکانس‌ها را پشتیبانی می‌کنند که می‌تواند در تشخیص مواد مختلف کمک کند. بررسی کنید که GPX 5000 چند فرکانس را پشتیبانی می‌کند.
  5. ویژگی های خاص: بررسی کنید که آیا GPX 5000 جی پی ایکس 5000 ویژگی‌های خاصی مثل حالت‌های جستجوی خاص یا فیلترهای خاص دارد که به نیازهای شما بخوبی پاسخ می‌دهد.
  6. قابلیت تنظیمات دستی: اطمینان حاصل کنید که دستگاه قابلیت تنظیم دستی پارامترهای مختلف را دارد. این امکان به شما این اجازه را می‌دهد که تنظیمات را به نیازهای خود تطبیق دهید.
  7. قیمت و خدمات پس از فروش: قیمت فلزیاب‌ها ممکن است متفاوت باشد. اما توجه به ارائه خدمات پس از فروش و گارانتی نیز حائز اهمیت است. از اطمینان از قابلیت خدمات پس از فروش و تعمیرات بهره‌مند شوید.
  8. شرایط آب و هوایی: اطمینان حاصل کنید که دستگاه در شرایط آب و هوایی متناسب با محل استفاده شما کار کند. برخی از مدل‌ها بهتر در شرایط خاص مانند زمین‌های مرطوب یا گرم عمل می‌کنند.
  9. آموزش و آشنایی: قبل از استفاده از فلزیاب جی پی ایکس 5000، به آموزش‌ها و راهنماهای مربوط به این مدل دسترسی پیدا کنید تا از قابلیت‌های آن به بهترین شکل استفاده کنید.

با رعایت این نکات و با دقت در انتخاب، می‌توانید فلزیاب مناسبی برای نیازهای خود انتخاب کنید.

[caption id="attachment_9992" align="aligncenter" width="750"]قیمت فلزیاب جی پی ایکس 5000 قیمت فلزیاب جی پی ایکس 5000[/caption]

روش کار با فلزیاب جی پی ایکس 5000

اصول کاری فلزیاب‌ها ممکن است بسیار متنوع باشد، اما چندین روش مشترک وجود دارد که در بسیاری از فلزیاب‌ها به کار می‌روند. این شامل موارد زیر می‌شود:

  • استفاده از میدان‌های الکترومغناطیسی

فلزیاب‌ها از میدان‌های الکترومغناطیسی برای تشخیص فلزات استفاده می‌کنند. هنگامی که فلزی در نزدیکی دستگاه وجود داشته باشد، میدان‌های الکترومغناطیسی دستگاه تغییر می‌کند که توسط سنسورهای داخلی آنها آشکار می‌شود.

  • شناسایی امضاهای الکترومغناطیسی

هر فلزی نسبت به میدان‌های الکترومغناطیسی رفتاری مشخص دارد. بر اساس این رفتارها، دستگاه می‌تواند امضای الکترومغناطیسی فلزات مختلف را تشخیص دهد و آنها را از یکدیگر تمییز دهد.

  • سیگنال‌دهی و تحلیل داده

دستگاه فلزیاب سیگنال‌هایی که از سنسورها دریافت می‌کند را تحلیل می‌کند و با استفاده از الگوریتم‌های خاص، تشخیص می‌دهد که آیا فلزی در نزدیکی دستگاه وجود دارد یا خیر.

  • نمایش نتایج

بعضی از دستگاه‌های فلزیاب دارای صفحه نمایش هستند که نتایج تشخیص شده را به کاربر نشان می‌دهند. این نتایج می‌توانند به صورت صوتی، تصویری یا متنی باشند.

  • ویژگیهای فنی مختلف

دستگاه‌های فلزیاب ممکن است دارای ویژگیهای مختلفی مانند عمق حساسیت، قابلیت تنظیم حساسیت، اندازه و وزن مناسب برای حمل و نقل، و نوع منبع تغذیه (باتری یا شارژر) باشند که بر اساس نیاز کاربران متفاوت استفاده می‌شوند.

در کل، فلزیاب‌ها ابزارهای مهمی برای محققان، کشاورزان، معدن‌کاران، ارتش و نیروهای انفاقی و حتی علاقه‌مندان به کشف گنجینه هستند که از آنها برای تشخیص و شناسایی فلزات مختلف در محیط‌های مختلف استفاده می‌شود.

آیا فلزیاب جی پی 5000 دست دوم بخریم؟

فرقی نمیکند که دستگاه فلزیابی که خریداری میکند نو باشد یا دسته دوم؛ درصورتی که آن فلزیاب از نظر فنی مشکلی نداشته باشد، یک دستگاه فلزیاب دست دوم و کار کرده اگر دستگاهی قدیمی نباشد و زیاد کار نکرده باشد گزینه مناسبی میباشد که شما میتوانید با قیمت مناسب تر آن را تهیه نمایید.

بطور کلی مزایای خرید فلزیاب کارکرده (اگر دستگاه در حد نو باشد) این است که شما امکان دسترسی به فلزیابی با قابلیت های حرفه ای را با مناسب ترین قیمت ممکن خواهید داشت.

اما اگر بخواهیم از معایب خرید هر نوع فلزیاب کارکرده مانند فلزیاب جی پی 5000 دست دوم بگویم؛ اینست که نمیتوان بطور دقیق از سلامت دستگاه مطمئن شد و ممکن است نیاز به تعمیر و ارتقاء یا حتی تعویص قطعات پیدا کند، برخی از این دستگاه های کار کرده اغلی گارانتی نیز ندارند

نکات خرید فلزیاب کار کرده و دست دوم

  1. حتماً از فروشنده و نمایندگی معتبر خرید وفروش فلزیاب اقدام به خرید فلزیاب دست دوم و حتی نو نمایید.
  2. قبل از خرید دستگاه فلزیاب  را تست کنید.
  3. نحوه کار کردن با آن را یاد بگیرید، و از فروشنده بخواهید به شما اموزش دهد.
  4. از میزان سلامت باتری و لوپ دستگاه گنج یاب حتما اطمینان حاصل کنید.
  5. گارانتی و خدمات پس از فروش مرکزی که از آن خریداری میکنید را بررسی نمایید.

بررسی انواع لوپ جی پی 5000

توجه کنید که یکی از عوامل مهم در تجربه یک کاوش موفق لوپ های آن دستگاهی میباسد که با آن کاوش را انجام میدهید، زیرا لوپ‌ها یکی از مهم‌ترین اجزای هر فلزیاب از جمله فلزیاب GPX 5000 میباشد، لوپ های فلزیابی که در انواع، اندازه‌ها و فرکانس‌های مختلفی هستند که هر کدام برای شرایط خاصی تولید شده اند.

برخی از انواع رایج لوپ جی پی ایکس 5000 عبارتند از:

  • لوپ‌های استاندارد: این مدل لوپ که بطور استاندارد طراحی شده اند همه کاره هستند و اغلب برای جستجو در مکان های عمومی مناسب هستند.
  • لوپ‌های بزرگ: لوپ هایی در ابعاد بزرگتر، هرچند عمق کاوش بیشتری دارند اما نسبت به اهداف کوچکتر حساسیت کمتریاز خود نشان میدهند.
  • لوپ‌های کوچک: لوپ هایی که در اندازه کوچک طراحی شده اند، اغلب برای جستجو و کاوش در فضاهای محدود و تشخیص اهداف کوچک مورد استفاده قرار میگیرد.
  • لوپ‌های مخصوص طلا: این نوع بطور اختصاصی برای تشخیص طلا در عمق های بالا طراحی شده‌ است.

 لوپ 90 جی پی ایکس 5000

لوپ 90 در فلزیاب GPX 5000 یک لوپ قدرتمند، محبوب و حرفه ای است که کار کردن با فلزیاب را لذت بخش و آسان کرده است، لوپ 90 GPX5000 امکان کاوش در عمق بالا در یافتن اهداف بزرگ را برای کاربران خود فراهم می نماید، بنابراین درصد زیادی از مشتریان ما برای خرید  این لوپ مراجعه میکنند.

[caption id="attachment_9989" align="aligncenter" width="750"] انواع لوپ جی پی 5000[/caption]

عمق زنی جی پی 5000

همانگونه که در بالا نیز به آن اشاره شد، لوپ های فلزیاب میتواند بر عمق کاوش فلزیاب تاثیر بگذارد، بنابراین عمق زنی جی پی 5000 به عوامل مختلفی از جمله نوع و سایز لوپ، نوع خاک، اندازه و جنس هدف و در نهایت تنظیمات دستگاه بستگی دارد. بافتن علائم دفینه با این فلزیاب بسیار کار را راحت میکند.در میان فلزیاب های موجود در بازار، GPX 5000 یکی از بهترین فلزیاب‌ها برای عمق زنی است که  می‌تواند اهداف را در عمق چند متری براحتی شناسایی کنند.

تفکیک جی پی ایکس 5000

جی پی ایکس 5000 از فلزیاب هایی است که بعلت قابلیت تفکیک بسیار بالا محبوبیت خوبی در بین کاوشگران کسب کرده است، این دستگاه میتواند فلزات مختلف را به راحتی شناسایی کرده و تفکیک نماید. قابلیت  تفکیک فلزات یکی از گزینه های مهم است که به شما کمک می‌کند تا اهداف با ارزش را از فلزات بی ارزش تشخیص دهید. صدای جی پی ایکس 5000 که تقریبا منحصر بفرد استف میتواند درباره هدفی که یافت کرده ایت اطلاعات زیادی به شما بدهد، با تمرین و تجربه می‌توانید با توجه به نوع صدا، به نوع فلز و عمق هدف پی ببرید.

آموزش فارسی جی پی ایکس 5000

یادگیری کار کردن با دستگاه جی پی ایکس 5000 کار چندان سخت و دشواری نیست، شما میتوانید از طریق فیلم های آموزشی که ما در گلد اسمیت در اختیارتان قرار میدهیم نحوه کار کردن و تنظیمات دستگاه را بطور کامل یاد بگیرید ، همچنین به همراه خرید فلزیاب جی پی ایکس 5000 یک دفترچه راهنمای فارسی اموزش فلزیاب GPX در اختیارتان قرار داده میشود. در نهایت اینکه مهندسین ما در زمان تست قبل از خرید دستگاه، کار با آن را نیز به شما اموزش میدهند.

تنظیمات دقیق جی پی ایکس 5000 به چه صورت است؟

از آنجایی که تنظیمات دقیق جی پی ایکس 5000 بر روی عملکرد دستگاه تأثیر مستقیمی میگذارد. بنابراین اگر بطور کامل تنظیمات دستگاه جی پی ایکس 5000 انجام نشود ممکن است در زمان کاوش دچار اشتباه گردد، برای تنظیمات دقیق، بهتر است به شرایط زمین و نوع هدفی که به دنبال آن هستید توجه نمایید.

اگر درمورد تنظیمات دستگاه دچار مشکل شدید یا نتوانستید آن را بدرستی تنظیم کنید توصیه میکنیم حتما برای انجام برای تنظیمات دقیق از یک شخص با تجربه کمک بگیرید.

[caption id="attachment_9990" align="aligncenter" width="750"] لوپ 90 جی پی ایکس 5000 لوپ 90 جی پی ایکس 5000[/caption]

قیمت دستگاه جی پی 5000

قیمت دستگاه جی پی ایکس 5000 با توجه به نرخ متغیر بازار ارزی مشخصا قیمت فلزیاب های وارداتی چون دستگاه جی پی ایکس 5000 ثابت نیست، برخی از عوامل تاثیر گذار در قیمت گذاری فلزیاب ها شامل مواردی چون مدل فلزیاب، میزان دقت و تفکیک فلزیاب،عمق کاوش، لوازم جانبی و شرایط بازار می باشد.

شما کاربران گرامی اگر قصد خرید فلزیاب جی پی ایکس 5000 را دارید میتوانید برای اطلاعات دقیق تر از دستگاه و لوازم جانبی آن میتوانید با مشاورین شرکت گلد اسمیت تماس بگیرید یا حضورا به دفتر فروش ما سر بزنید.

نکات مهم قبل از خرید فلزیاب

قبل از اقدام به خرید فلزیاب حتما به موارد زیر توجه نمایید:

  • خرید از نمایندگی معتبر: مهم ترین راه برای اطمینان از اصالت دستگاه فلزیابی که خریداری میکنید این است که دستگاه مورد نظر خود را از نمایندگی معتبر کشور ایران تهیه نمایید تا از خدمات پس از فروش بهره مند شوید.
  • تست دستگاه قبل از خرید:یک نمایندگی معتبر حتما به مشتریان خود اجازه میدهد که قبل از خرید دستگاه مورد نظر خود را را به طور کامل تست نمایند.
  • آموزش کامل:برای دریافت نتیجه هرچه بهتر از دستگاه فلزیابی که خریداری کردید بهتر است بطور کامل کار کردن با آن و تنظیمات آن را بلد باشید، بنابراین بهتر است از دفتر مربوط به فروش فلزیاب بخواهید آموزهای لازم را در اختیارتان قرار دهند.
  • به روز رسانی نرم افزار: نرم افزار دستگاه  فلزیاب خود را به آخرین نسخه آپدیت نمایید تا  بتوانید از جدیدترین قابلیت‌های آن بهره‌مند شوید.
در اخر اینکه
عمق مفید جهت کاوش با دستگاه GPX 5000 چیزی حدود 2 متر مربع در نظر گرفته شده است، از آنجایی که این دستگاه محبوب و قدرتمند حساسیت بالایی نسبت به فلزات خصوصا طلا  دارد. فلزیاب جی پی ایکس 5000 | GPX 5000 قابلیت حذف 100% ذرات و املاح معدنی برای جستجو و کاوش بهتر که یکی از کارایی های فوق العاده این دستگاه به حساب می آید.به طور مثال در مواردی که اطراف محل کاوش خاکی دارای املاح معدنی باشد،این دستگاه کار اپراتور را آسان کرده و به صورت اتوماتیک املاح معدنی خاک را به صورت کامل حذف می نماید. فلزیاب جی پی ایکس 5000 (GPX 5000) دارای دفترچه راهنما به زبان فارسی و انگلیسی می باشد.
 

ما در شرکت گلد اسمیت برای شما عزیزان آرزوی موفقیت در حفاری های شما داریم.برای مشاوره رایگان در مورد خرید فلزیاب ، قوانین دفینه یابی ، علائم ونشانه های گنج و خرید و فروش فلزیاب ها با کارشناسان شرکت گلد اسمیت در تماس باشید.اینستاگرام گلد اسمیت

نشانه‌های وجود دفینه در تومولوس ها

همه چیز درباره یکی از جاذبه‌های گردشگری ایران بنام تومولوس‌

تومولوس چیست؟ تومولوس یا همان گورپشته بصورت تپه‌ ای خاکی یا سنگی هستند که یکی سازه های تاریخی و باستانی ایران محسوب میشوند، در گذشته از تومولوس ها  برای مقاصد مختلفی استفاد میشود که یکی از مهم ترین آنها دفن کردن مردگان میباشد. این تپه‌ها معمولاً از خاک، سنگ یا ترکیبی از هر دو ساخته شده‌اند و در اندازه‌ها و اشکال مختلف یافت می‌شوند.

لازم بذکر است که این تپه ها تنها مختص به کشور ایران نیست و در سراسر جهان نیز یافت میشود، این تپه ها بر روی یک گورستان ساخته میشدند، که هر کدام ویژگی ها و حتی شکل منحصر خود را داشته اند، که در ادامه با آنها بیشتر آشنا میشویم.

نشانه دفینه در تومولوس‌ها

از گذشته تا به امروز این عقیده و تصور در بین افراد وجود دارد که در داخل تومولوس‌ ها دفینه‌هایی از طلا یا حتی اشیا و جواهرات ارزشمند وجود دارد. که البته نمیتوان گفت که این تصور کاملا اشتباه است، بله این تصور تا حدودی میتواند درست باشد، چرا که بارها مشاهده شده که افراد اشیاء قیمتی در داخل همین تومولوس ها یافته اند، همانگونه که در بالا نیز به آن اشاره شد تومولوس‌ها یا گورپشته‌ها، نوعی از سازه‌های تاریخی هستند که در طول تاریخ برای مقاصد مختلف زیادی مانند دفن مردگان  استفاده میشد.

حال باید گفت که نوع دفینه موجود در تومولوس‌ها هر نوعی که باشد بستگی به فرهنگ، دوره تاریخی و موقعیت جغرافیایی هر کد ام از این تومولوس ها دارد. بطور کلی در تومولوس ها حتی ممکن است اشیا شخصی یافت شود اشیایی چون زیورآلات، سلاح‌ها، ظروف سفالی و حتی مواد غذایی پیدا شود.

لازم بذکر است شما نباید بدون داشتن مجوز قانونی آثار باستانی را دستکاری کنید بدین معن که تومولوس ها نیز نوعی آثار باستانی محسوب میشوند،بنابراین تخریب آثار باستانی و آسیب رساندن به میراث فرهنگی عواقب قانونی خود را دارد و جرم  محسوب میشود.

مطلب پیشنهادی: بررسی علائم و قوانین دفینه یابی

نحوه ساخت مقبره های تومولوس در گنج یابی

حال اگر شما نیز کنجکاوید که روش ساخت تومولوس ها به صورت بوده است، میتوانیم بطور مختصر و مفید بگوییم که: این مقبره ها برای قرار دادن مردگان ساخته میشد، افراد در گذشته با حفر کردن گودال هایی در دل خاک  اتاقک هایی میساختند.

گودال های عمیقی در خاک اصلی حفر می شود که در این گودال ها اتاق های دفن درختان ساخته می شود و سپس این محفظه درخت از بیرون با سنگ های قلوه سنگ پر شده است .

بعد از قرار دادن مردگان در اتاق دفن درختان و قرار دادن هدایای مرده ، سقف آن ها پوشانده شده و توده بزرگی از سنگ ها روی سقف قرار گرفته است . در نتیجه توده با جمع شدن خاک روی آن شکل گرفته هست .

عنصر ساختمانی که از تومول ها جستجو می شود اتاق است . به همین دلیل ، اتاق هایی که برای دفن در تومول ها می سازند ، از ویژگی های معماری برخوردار هستند . آن ها دارای ساختارهای ساده ای نیستند .

این زیرزمین ها را توسط معماران آن زمان و با توجه به همه بلایای طبیعی می سازند . انواع و اقسام محاسبات در ساخت آن انجام می گردد . به این بنا های قبر ، هرم آناتولی هم می گویند . آن ها بیشتر توسط پادشاهان ، شاهزادگان یا آقایان محلی و غیره استفاده می شود .

این ها جزو اموال اشراف و اقوام آنها در آن زمان بودند . حفاری یک توده بسیار پیچیده است که صرفا با یک گودال ساده به سمت مرکز انجام می شود . زیرا غالباً حجره های سنگی یا چوبی یا سارکوفاژ ها در داخل تومول ها وجود دارد .

قبل از اقدام به خرید هر نوع دستگاه گنج یاب و طلایابی پیشنهاد میکنیم از صفحه مرتبط » خرید فلزیاب « ما در سایت و نمایندگی معتبر گلد اسمیت دیدن کنید.

تفاوت تومولوس با تپه

تومولوس یک تپه مصنوعی است که با اهداف خاصی مپل دفن مردگان و یا نگهداری  اشیا قیمتی ساخته میشد، برخی از افراد تپه ها را با تومولوی ها اشتباه میگیرند، در صورتی که هر تپه‌ تومولوس نیست زیرا نحوه ایجاد هر تپه به دلایل مختلفی مانند  فرسایش خاک یا تجمع رسوبات میباشد..

سربار تومولوس چیست؟

به لایه ی بالای خاک یا سنگ روی تومولوس  "سربار تومولوس" گفته می‌شود، که از آن به منظور  پوشاندن و محافظت از محتوای داخل هر تومولوس استفاده میشد، سربار معمولاً از خاک و سنگ‌های محلی تشکیل شده است و ممکن است حاوی آثار باستانی باشد.

نشانه های تومولوس و تشخیص آن

برخی افراد تپه را با تومولوس اشتباه میگیرند، یا حتی برعکس، بنابراین در اینجا ما قصد داریم به نشانه های تومولوس ها بپردازیم:

  • شکل ظاهری: تومولوس‌ها معمولاً شکل مدور یا بیضی دارند و از اطراف منطقه مسطحی که در آن واقع شده‌اند، برجسته‌تر هستند.
  • اندازه: اندازه تومولوس‌ها بسیار متفاوت است و از چند متر تا چند ده متر متغیر است.
  • مواد تشکیل‌دهنده: تومولوس‌ها معمولاً از خاک، سنگ، یا ترکیبی از هر دو ساخته شده‌اند.
  • وجود سنگ‌چین: بسیاری از تومولوس‌ها دارای سنگ‌چین در اطراف یا داخل خود هستند.
  • وجود آثار باستانی: در اطراف یا داخل تومولوس‌ها ممکن است آثار باستانی مانند سفال، ابزار سنگی، یا بقایای اسکلت یافت شود.

تومولوس‌ از جنس خاک یا ستگ و یا حتی ترکیبی از این دو است که معمولاً  شکل ظاهری آنها بصورت اشکال متفاوت مدور یا حتی بیضی شکل  و برجسته در یک مکان مسطح ساخته میشدند. اندازه هر تومولوس با دیگری متفاوت است، که میتواند چند متر 5، 10،15 متر و... نیز باشد.

اغلی مشاهده میشود که در اطراف یا حتی داخل هر تومولوس آثار باستانی چون هنرهای دستی آن دوره مثل سفال، ابزارهای سنگی میباشد، بعضا در داخل تولوس ها بقایای اسکلات ها نیز یافت شده است.

نمادهای تومولوس در گنج‌یابی

اگر بخواهیم از اهمیت نمادها در تومولوس‌ها بگوییم، در فرهنگ باستانی و تاریخی سراسر جهان خصوصا کشور ایران که یک کشور کهن و باستانی است؛ نماد ها بسیار مورد اهمیت میشباشد، هر نماد ممکن است رمز و رازهای زیادی در دل خود جای کرده باشد، نمادها و علائم باستانی معنا و مفهوم زیادی چون ذهبی، اجتماعی یا حتی شخصی دارند. حال اینکه نمادهای موجود در هر تومولوس میتواند نشان‌ دهنده موقعیت آن مقبره، نوع فرد مدفون شده و یا وجود اشیاء ارزشمند باشد.

نمادها و نشانه هایی که میتوانند ما را از وجود گنج قرار گرفته شده در تومولوس ها باخبر کنند عبارتند از:

  • نمادهای باستانی: در برخی فرهنگ‌ها افراد از طریق نمادها و نشانه گذاری هایی برای نشان دادن محل دفن یا وجود اشیاء ارزشمند بر روی تومولوس‌ها استفاده میکردند. این نمادها اغلب حروف یا اشکال هندسی و یا حتی نقوش حیوانات است.
  • جهت‌یابی در تومولوس ها: برخی معتقدند که جهت قرارگیری تومولوس نسبت به نقاط اصلی چون شمال، جنوب، شرق و غربی که دارد نشانگر وجود گنج در آن قسمت میباشد.
  • تغییرات ایجاد شده پوشش گیاهی: یکی دیگر از علائم وجود دفینه در داخل تومولوس ها تغییراتی است که پوشش گیاهی اطراف تومولوس‌ها  ایجاد  شده است.در این مواقع میتوان به وجود حفره‌ها یا تونل‌های زیرزمینی در زیر تومولوس مورد نظر شک کرد.

اغلب نمادهایی که بر روی تومولوس‌ها  مشاهده میشود و میتواند نشانگر چیزی باشد را ممکن است برای رو سنگ های محراب مشاهده کنید یا حتی دیده شده که صخره های آن اطراف تراشیده شده هستند، یا بر روی همان صخره ها حکاکی های عجیب یا حتی به ظار ساده ای دیده میشود.

مکان های قرارگیری و تشخیص تومولوس در گنج یابی

  • اتاق هدایا
  • اتاق تدفین
  • اتاق مقبره و مزار
  •  اتاق مرکزی آن
  • راهرو یا دالان یا تونل ورودی
  • و...

بررسی انواع نماد در تومولوس‌ها

نمادهای که از گذشتگان بر روی آثار باستانی دیده میشود اغلب خطوط و اشکالی هستند که هر فرد بی تجربه در زمینه باستان شناسی نیز ممکن است نظرش جلب شود و متوجه شود که این علامت ها و اشکال نشان دهنده رمز خاصی میتواند باشد، بیشتر این نماد ها به شکل زیر هستند:

  1. نمادهای حیوانی: در گذشته افراد هر کدام از حیوانات و پرندگان را به نماد خاصی تشبیه میکردند،مثلا شیر را نماد قدرت و شجاعت میدانستند، یا حتی جغد را به عنوان یک نماد شوم و بد یمن میدیدند.
  2. نمادهای گیاهی: گیاهاننیز مانند حیوانات دارای نمادها و صفت هایی بودند حتی مواردی چون گل‌ها و میوه‌ها نیز به عنوان نمادهای مهمی شناخته شده بودند. بطور مثال درخت را نماد زندگی و جاودانگی میدانستند.
  3. نمادهای هندسی: استفاده از اشکال هندسی چون  مثلت یا دایره، مربع و... نیز در هر فرهنگی از گذشتگان نشانگر مفهوم خاصی بود.
  4. نمادهای نجومی: استفاده از ماه و خورشید و ستاره و... نیز جزء رموز و نمادهایی بود که بسیار مورد استفاده قرار میگرفت.

قواعد و قانون ها در مورد تومولوس‌ها

همانگونه که در بالا نیز به آن اشاره شد لازم به تاکید است که قبل از اقدام به عملیات گنج یابی، حتما از قوانین مربوط به گنج یابی اطلاعات لازم را کسب کنید و بدون دانش اقدامی ننمایید، چرا که بدون داشتن مجوز تحت هیچ شرایطی نمیتوان کاوشگری کرد و از نظر قانون کشور ایران تخریب آثار باستانی جرم محسوب میشود، از آنجایی که تومولوس ها نیز جزء آثار باستانی محسوب میشوند.بنابراین کاوش در تومولوس‌ها بدون مجوز قانونی و دانش کافی، جرم محسوب می‌شود.

اهمیت حفظ آثار باستانی کشورمان همیشه در اولویت بوده است تومولس ها نیز مانند همه اثار باستانی ارزشمند دیگر حاوی اطلاعات ارزشمندی در مورد تاریخ و فرهنگ گذشته هستند و حفاظت از آنها بسیار اهمیت دارد.

در هرحال، نمیتوان بطور قطع گفت که در داخل همه تومولوس ها گنج و اشیا قیمتی وجود دارد، چرا که تومولوس‌ ها تنها یکی از مکان‌های احتمالی یافتن گنج هستند. داخل بسیاری از تومولوس‌ ها اغلب خالی هستند یا حاوی اشیاء ارزشمند نباشند. بنابراین، قبل از هرگونه اقدامی در جهت اسیب زدن به آثار باستانی با افراد متخصص در زمینه باستان شناسی مشورت کنید.

مفهوم نمادها در تومولوس‌ها

تفسیر نمادهایی که از گذشتگان بر روی آثار تاریخی و باستانی به جای مانده، نیازمند دانش و علم تخصصی دارد، بنابرایت در این مطلب نمیگنجد، چرا که برای دانستن مهنی این نمادها لازم است علم باستان شناسی را فرا بگیرید.

از انجایی که ایران در طول تاریخ فرهنگ و قوم های مختلفی را به خود دیده است بنابراین ممکن است هر کدام از این نمادها در هر فرهنگ متفاوت از یکدیگر باشد، بنابراین هر نماد می‌تواند معانی مختلفی داشته باشد که بسته به نوع فرهنگ و دوره تاریخی متفلوت میباشد.

بهتر است این موضوع را در نظر بگیرید که هر نماد نشاد دهنده وجود گنج نیست و ممکن است صرفا جنبه آیین خاص مربوط به آن دوره باشد.

عمق تومولوس ها چقدر است؟

بطور کلی عمق هر تومولوس‌ با دیگری بسیار متفاوت است  ودر نظر گرفتن میزان عمق در ساخت هر کدام از آنها بسته عوامل مختلفی دخیل است، که عبارت است از:اندازه، سن و محل ساخت هر تومولوس ، یا بعضا هدفی که سازنده از ساخت آن تومولوس داشت

بطور کلی عمق برخی از تومولوس‌ها  فقط چند متر است در حالی که بر خی دیگر تا ده ها متر هم هستند.

اجناس موجود در تومولوس

از آنجایی که اهداف خاصی در ساخت هر تومولوس وجود داشت، بنابراین داخل هر کدام میتوان اجناس و اشیائی متفاوت نیز مشاهده کرد، همچنین با توجه به دوره زمانی و فرهنگ هر کدام از این دوره ها اجناس داخل تومولوس ها بسیار متفاوت است، این اشیا شامل زیورآلات، جواهرات و سلاح ها،ظروف،سنگ های قیمتی  و بقایای حیوانات و... میباشد.

خطرات تومولوس

کاوش در تومولوس‌ها بدون مجوز و دانش کافی بسیار خطرناک است و می‌تواند عواقب جدی داشته باشد. برخی از خطرات کاوش در تومولوس‌ها عبارتند از:

  • تخریب آثار باستانی: کاوش غیرمجاز می‌تواند به آثار باستانی درون تومولوس‌ها آسیب جدی وارد کند.
  • ریزش خاک: حفر تونل یا گودال در تومولوس‌ها می‌تواند باعث ریزش خاک و به دام افتادن کاوشگران شود.
  • خطرات طبیعی: تومولوس‌ها ممکن است در مناطق خطرناکی مانند دامنه کوه‌ها یا مناطق زلزله‌خیز واقع شده باشند.
  • مسائل قانونی: کاوش غیرمجاز در آثار باستانی جرم محسوب می‌شود و می‌تواند منجر به مجازات‌های قانونی شود.

نکته مهم: اگر به آثار باستانی و تومولوس‌ها علاقه‌مند هستید، حتماً با باستان‌شناسان و متخصصان این حوزه مشورت کنید و هرگز به تنهایی و بدون مجوز اقدام به کاوش نکنید.

توجه: اطلاعات ارائه شده در این متن جنبه‌ی کلی دارد و ممکن است برای هر تومولوس متفاوت باشد. برای اطلاعات دقیق‌تر در مورد یک تومولوس خاص، باید به منابع تخصصی و مطالعات میدانی مراجعه کنید.

انواع مقبره‌های تومولوس

  1. تومولوس با مقبره گودالی: این نوع تومولوس‌ها از قدیمی‌ترین انواع هستند و در آن‌ها از گودال‌هایی برای دفن استفاده می‌شد. گاهی اوقات جسد را می‌سوزاندند و خاکستر آن را در این گودال‌ها قرار می‌دادند.
  2. تومولوس با مقبره سارکوفاگ: در این نوع تومولوس‌ها، از تابوت‌هایی به نام سارکوفاگ برای قرار دادن جسد استفاده می‌شد. سارکوفاگ‌ها معمولاً از سنگ، خاک رس یا چوب ساخته می‌شدند.
  3. تومولوس با گورهای ساده کاشی: این نوع تومولوس‌ها دارای گورهایی با پوشش کاشی بودند و بیشتر در مناطق شرقی یافت می‌شدند. قدمت این نوع گورها به دوره رومی می‌رسد.
  4. تومولوس بدون مقبره: برخی از تومولوس‌ها فاقد هرگونه مقبره بودند و ممکن است برای اهداف آیینی یا نمادین ساخته شده باشند.
  5. تومولوس با اسکلت اسب: در برخی از تومولوس‌ها، علاوه بر انسان، اسب‌ها نیز دفن می‌شدند. این نشان‌دهنده اهمیت اسب در فرهنگ آن زمان بوده است.
  6. تومولوس با اتاق‌های دفن: این نوع تومولوس‌ها دارای اتاق‌هایی برای دفن بودند که با سنگ و خاک ساخته می‌شدند. ورودی این اتاق‌ها معمولاً رو به سمت جنوب شرقی، جنوب یا جنوب غربی قرار داشت.

نکات مهم در مورد گنج‌یابی در تومولوس‌ها در نظر بگیرید:
کاوش غیرمجاز جرم است: هرگونه کاوش در آثار باستانی بدون مجوز قانونی جرم محسوب می‌شود.
تخریب آثار باستانی: کاوش‌های غیرمجاز می‌توانند به آثار باستانی ارزشمند آسیب جدی وارد کنند.
خطرات طبیعی: کاوش در تومولوس‌ها می‌تواند خطرناک باشد و ممکن است منجر به ریزش آوار شود.
اهمیت حفظ میراث فرهنگی: تومولوس‌ها حاوی اطلاعات ارزشمندی در مورد تاریخ و فرهنگ گذشته هستند و باید محافظت شوند.

در آخر توصیه ما برای شما عزیزان این است که حتما از شرکت های معتبر خرید کنید تا ازخدمات پس از فروش و گارانتی بهره ببرید یکی از بزرگترین و قدیمی ترین شرکت فروش فلزیاب شرکت گلد اسمیت است که دارای 25سال سابقه فروش میباشداز خصوصیات این شرکت میتوان به دفتر و جای ثابت، زمین تست ، خدمات پس از فروش و گارانتی معتبر اشاره کرد.

5 نکته کلیدی برای افزایش دقت و حساسیت فلزیاب (Sensitivity)

تاثیر عوامل مختلف بر حساسیت فلزیاب

حساسیت فلزیاب(Sensitivity) یکی از معیار های مهم و کلیدی است که نشانگر میزان کارایی دستگاه فلزیاب برای شناسایی اشیاء مخفی میباشد. این ویژگی معرف قدرت ابزار در شناسایی فلزات با عمق و اندازه های مختلفی است، و به کاوشگر اجازه این را می‌دهد که فرد با دقت و تمرکز بالایی به جستجو بپردازد. در این مقاله به برسی حساسیت فلزیاب و تاثیر آن در عملکرد وکارایی آن برای کاوشگر می‌پردازیم. در این مقاله ما اهمیت جامع حساسیت فلزیاب را مورد بررسی قرار داده و نحوه تاثیرات ان را بر روی کارایی کلی دستگاه فلزیاب مورد بررسی قرار خواهیم داد.
هدف ما از این مقاله ارائه دیدگاهی متفاوت عمیق و کاربردی به کاربرانی است به دنبال بهینه کردن عملکرد دستگاه خود میباشند وقصد دارند بهترین تنظیمات ممکن را برای افزایش دقت و حساسیت فلزیاب داشته باشند و بتوانند با تنظیم دقیق و مناسب استفاده بهتری از فلزیاب بتوانند داشته باشند.

حساسیت فلزیاب چیست؟

حساسیت فلزیاب به این معناست که شدت و قدرت و توانایی دستگاه در شناسایی و جستجو کردن فلزات ریز و حساس و یا آلودگی‌های فلزی در محصولات است. بررسی تنظیمات در دستگاه فلزیاب بسیار حائز اهمیت بوده، چرا که تاثیر بسزایی در عمق شناسایی هدف دارند که دستگاه قادر به شناسایی آنها است.
اگر با ویژگی حساسیت دستگاه فلزیاب آشنایی نداشته باشید، در دو حالت ممکن است به شما نشان دهد :

ممکن است دستگاه شما شدت و عمق بالاتری را پوشش دهد، خطا و هشدار های اشتباهی را بدهد که شما را اذیت می‌کند.
ممکن است دستگاه هدف و نشانه هایی با عمق کمتر و سطحی را شناسایی کند، که در این صورت نیاز به حذف هدف هاییست که عمق بالاتری دارند.
این دو به صورت عادی از دست نمی‌روند، اما در صورتی که شما توانایی کنترل و درک این ویژگی را پیدا کنید و به طور کامل با نحوه کارکردن ان اشنا شوید.

حساسیت در فلزیاب جزئی از اساسی ترین موضوع است، به این علت که نه تنها به شما امکان پیدا کردن فلز های خاص را می‌دهد، بلکه از شر حفاری های پردازش نشدنی و اشتباهاتی که قابل اهمیت نیستند نجات می‌دهد. گزینش بهترین فرکانس در دستگاه فلزیاب در عملکرد و حساسیت های این دستگاه تأثیر بسیاری می‌گذارد.

چگونه حساسیت فلزیاب اندازه گیری می شود؟

حساسیت سیستم فلزیاب، مانند دستگاه آنفیبیو میتواند با تست یک قطعه فلزی کوچک تنظیم شود. در ابتدا کویل فلزیاب را بر رویِ یک قطعه ریز قرار میدهید و بررسی کرده که آیا این ابزار قادر به شناسایی فلز هست یا خیر.
حساسیت فلزیاب توانایی این را دارد که عمق و شدت ابزار را تشخیص دهد. برای اینکه تنظیمات و بهینه بودن حساسیت ابزار را به دست آورید، بهتر از دستگاه را در وضعیت مناسبی برای آزمایش قرار دهید. البته این در صورتی امکان پذیر است که ابزار شما تنظیمات حساسیت خودکار را دارا باشد در این صورت شما نیازی به وارد کردن اندازه ها به شکل دستی را ندارید.
هنگامی که حساسیت دستگاه افزایش یافت، ممکن است سیستم به سیگنال های اشتباه در موقعیت واکنش نشان دهد. در صورت بروز این حالت، بهتر است اندازه حساسیت را کم کرده تا سیگنالی که دریافت میکنید واضح تر باشد و فلز مد نظر به درستی شناسایی شود.

چه عواملی بر حساسیت فلزیاب تأثیر می‌گذارد؟

عوامل بسیاری بر روی حساسیت فلزیاب تأثیر می‌گذارد در بعضی مواقع چنین مسئله ای برای افرادی که از این ابزار استفاده می‌کنند بسیار گمراه کننده باشد. اینکه حساسیت ابزار را بالا برده و شروع به حفر کنیم کار منطقی و مناسبی نیست. حتما باید توجه داشت که اکثر فلزیاب های تولید شده با حساسیت بیشتر از حد معمول که مورد استفاده قرار می‌گیرند، به فروش میرسد.
اثر جهت گیری، شرایط محیط، معدنی شدن یا به عبارتی مینرالیزاسیون شدن میتواند بر شناسایی آلودگی های محیطی، توانایی کارکرد ابزار و حساسیت دستگاه فلزیاب تاثیر گذاشته یا حتی باعث به وجود آمدن اختلال شود. برای مثال: سیگنال هایی که به اشتباه برگشت خورده از مواد معدنی در زمین میتواند بسیار باعث ازار شده و متاسفانه باعث میشود زمان ارزشمندتان بیهوده صرف حفاری های اشتباه شود. مینرالیزاسیون بودن خاک، مشکل اساسی بسیاری از اپراتور های ابزاری فلزیاب است. به این علت که در این شرایط به جای پیدا کردن و رسیدن به سکه و طلا، خاک معدنی پیدا می‌شود.

سرعت بازیابی (Recovery Speed) فلزیاب

نحوه تنظیم حساسیت در فلزیاب ، برای اینکه به صورت دستی حساسیت فلزیاب خود را تنظیم کنید باید به سه مورد زیر توجه کرده و آنها را انجام دهید:

در قدم اول حساسیت ابزار را به شدت بالا برده، آنقدر که تداخل ایجاد شود.
سپس حساسیت را پایین آورده تا سیگنال و اطلاعات دقیق تری را دریافت کنید.
در آخر متوجه می‌شوید که سیگنال های فلز در قیاس کردن با سایر سیگنال ها به صورت واضح تری عمل خواهد کرد.
اینکه تصور کنید با بالا بردن حساسی دستگاه به گنج بیشتری خواهید رسید تفکر اشتباهی است. توجه داشته باشید که حساسیت ابزار را نباید خیلی بالا تنظیم کرد.

اگر شما حساسیت دستگاه را بالا ببرید احتمال اینکه اطلاعات ناخواسته و عکس‌العمل نادرستی را دریافت کنید بیشتر است. به دست آوردن تنظیم مناسب حساسیت نیازمند صرف زمان است. برای حل شدن این موضوع باید ابزار را آزمایش کرده تا به تنظیم بهینه حساسیت برسید. البته این امکان وجود دارد که دستگاه شما دارای تنظیم سریع و خودکار برای حساسیت را داشته باشد.

ثبات در حساسیت بسیار حائز اهمیت است. در صورتی که سیگنالی پایدار دریافت کرده اید، احتمال اینکه تنظیمات شما درست هست بسیار بالاست. اگر متوجه شدید که سیگنال دریافت شده پایداری و ثبات لازم را ندارد بهتر است تنظیمات حساسیت ابزارتان را مورد آزمایش و برسی قرار دهید.

اهمیت تنظیم فلزیاب

طبق مطالعات انجام شده و آمارهای به دست آمده، کشور ما جزو کشور هایی است که ذرات و املاح معدنی بسیار بالایی دارد. از طرفی اگر کاوشگران فاریابی را تهیه کنند که ابزار توانایی حذف کردن ذرات را نداشته باشند ممکن است با مشکل جدی رو به رو شوند. کاوشگر می‌تواند با تنظیم کردن درست گذینهsensitive سیستم فلزیاب می‌تواند حساسیت سیستم را تا حدی کم کرده که ذرات و املاح معدنی مزاحم دیگر را تشخیص ندهد.

به این ذرات و املاح معدنی، ذرات مزاحم گفته می‌شود.
باید به این مورد توجه داشت که عدد تنظیم شده برای پارامتر ها در همه مناطق به هیچ عنوان یکسان نیست، به این علت که ذرات مزاحم با توجه به شرایط محیطی و زیستی در همه مناطق یکسان نمی‌باشد، ذرات در بعضی از مناطق کم و در بعضی بیشتر است. این گزینه ( sensitive) یا همان حساسیت، مهمترین قسمت مربوط به فلزیاب است. اما کاربرد این حالت برای کاوشگر چیست؟
این حالت در فلزیاب ها دارای اهمیت ویژه ای است در صورتی که اگر ابزار مورد نظر از داشتن این مدل محروم باشد، فاقد ارزش و اعتبار است چون دیگر هیچ کاربردی ندارد. حساسیت در حالت کلی به علت بالانس شدن و بهینه شدن دستگاه برای عملکرد بهتر به وجود آماده است.
اکثر سیستم های فلزیاب برند و معروف دارای ویژگی sensitiveهستند.

نتیجه گیری

در نتیجه میتوان بیان داشت، حساسیت در این دستگاه بسیار مهم است. تنظیم دستگاه، بالا و پایین بودن زیاد تنظیمات باعث تغییرات بر روی عمق دستگاه شده و امکان خطای دستگاه را بالا برده و ممکن است سیگنال های اشتباه یا مواد معدنی را به عنوان فلز به اشتباه شناسایی کند.
دقت کنید که قبل از شروع کار با دستگاه بهتر است تنظیمات حساسیت را مورد آزمایش قرار دهید و به تنظیم واضح و بهینه ای با بیشترین عمق و مفید ترین دست پیدا کنید. با توجه به مطالب گفته شده، میتوانید با مشاوره با پشتیبانی سایت اطلاعات بیشتری راجب دستگاه ها پیدا کرده و ابزار مورد نیاز خود را از طریق سایت ما تهیه کنید.

در آخر توصیه ما برای شما عزیزان این است که حتما از شرکت های معتبر خرید فلزیاب کنید تا ازخدمات پس از فروش و گارانتی بهره ببرید یکی از بزرگترین و قدیمی ترین شرکت فروش فلزیاب شرکت گلد اسمیت است که دارای 25سال سابقه فروش میباشداز خصوصیات این شرکت میتوان به دفتر و جای ثابت، زمین تست ، خدمات پس از فروش و گارانتی معتبر اشاره کرد.

عوامل موثر در انتخاب فلزیاب

دستگاه های فلزیابی گنج یابی ابزارهایی حرفه ای هستند که با بهره گیری از روش الکترومغناطیسی که برای کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار میگیرند از جمله محهم ترین کاربرد این دستگاه این است که فلزات موجود در را زیر زمین براحتی تشخیص می‌دهند. از دیگر کاربرد این دستگاه ها بهره گیری در امنیت و حتی صنعت میباشد. که این کاربردها با توجه به تکنولوژی ساخت، عمق نفوذ، دقت در تفکیک فلزات و... متفاوت است.

حال ما قصد داریم که در این مطلب به بررسی انواع مختلف فلزیاب‌ها، نحوه کارکرد و کاربردهای هر کدام از آنها خواهیم پرداخت تا شما بتوانید با توجه به نیاز خود، بهترین انتخاب خود را در حین خرید فلزیاب داشته باشید.

انواع فلزیاب ها و کاربردهای آنها

فلزیاب ها با توجه به انواع مختلفی که دارند مشخص است که این تنوع بدلیل تفاوت کاربردهای آن میتواند متفاوت باشد، که در ادامه به تفصیل در اینباره صحبت مینماییم:

بررسی پین پوینتر ها

پین پوینتر فلزیاب یک دستگاهی است که قادر است بطور دقیق به شناسایی فلزها و متمایز کردن  انواع دفینه و عتیقه های ارزشمند میباشد.یک دستگاه پین پوینتر با توجه به دقت بالایی که دارد و توانایی تفکیک فوق‌العاده‌ای بین اهداف مختلف ارائه می‌دهد، که این موضوع به باستان شناسان و کاوشگران اجازه می‌دهد که به راحتی اشیاء کوچکی مانند انواع سکه‌ ها، جواهرات، برنزها و حتی لوله‌های آبیاری شده را کشف نماید.

بررسی نقطه زن ها

فلزیاب‌ های از نوع نقطه زن یکی دیگر از دستگاه ها و ابزارهای تخصصی میباشد که در زمینه کاوش  دفینه های فلزی  و تعیین موقعیت هر چه دقیق تر مورد استفاده قرار میگیرند. نقطه زن ها که یک مکمل برای فلزیاب های سنتی محسوب میشوند با دقت هر چه بیشتر در یافتن فلز های مدفون شده به کاوشگران یاری میدهد. این نوع دستگاه انواع مختلفی دارند، بنابراین انواع فلزیاب‌های نقطه‌ زن به شرح زیر است:

نقطه‌ زن VLF

فلزیاب‌های نقطه‌زن VLF (فرکانس بسیار پایین): این دسته از فلزیاب‌ها با استفاده از تکنولوژی فرکانس بسیار پایین کار می‌کنند. آنها برای تشخیص فلزات در عمق کم مناسب هستند و به خوبی می توانند بین انواع مختلف فلزات تفکیک قائل شوند.

نقطه‌ زن پالسی PI

نحوه کارکرد فلزیاب‌های نقطه‌ زن پالسی یا همان PI اینگونه است که با ارسال پالس‌های قوی مغناطیسی و دریافت بازتاب آنها کار می‌کنند. فلزیاب‌های پالسی قادر به کاوش در عمق بیشتری نسبت به فلزیاب‌های VLF هستند و در شرایط خاص محیطی، مانند خاک‌های شور یا ساحلی، عملکرد بهتری دارند.

نقطه‌ زن تصویری

فلزیاب‌های نقطه‌زن تصویری که از تکنولوژی‌های VLF یا PI (پالس اینداکشن) استفاده می نماید، از ویژگی های بارز این نوع نقطه زن  قابلیت ارائه تصویری از اهداف زیرزمینی را دارند. این تکنولوژی به کاربران اجازه می‌دهد تا قبل از حفاری، ایده بهتری از نوع و شکل اهداف داشته باشند.

بررسی شعاع زن ها

یکی از دستگاه ها و ابزارهای پر کاربرد در زمینه کشف انواع فلزات میباشد، برای پوشش دادن مناطق وسیع و تعیین تقریبی محل وجود فلزات به کار می‌روند،این دستگاه‌ها به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند: ردیاب‌های فرکانسی (آنتنی) و ردیاب‌های جیوه‌ای (خوراک خور). ردیاب‌های فرکانسی با ارسال امواج الکترومغناطیسی و دریافت سیگنال‌های بازتاب شده از فلزات کار می‌کنند و ردیاب‌های جیوه‌ای بر اساس تغییرات در میدان مغناطیسی زمین عمل می‌کنند.

این ابزارات با توانایی پوشش دهی شعاع های چند کیلومتری، امکان شناسایی وجود دفینه‌ها در مناطق بزرگ را فراهم می‌آورند. این موضوع باعث می‌شود تا بدون نیاز به کاوش‌های وقت‌گیر و پرهزینه، اطلاعات اولیه و مفیدی در مورد وجود احتمالی گنج‌ها به دست آید.با این حال، در مقایسه با نقطه‌زن‌ها که قادر به تعیین موقعیت دقیق فلز هستند، شعاع‌زن ها تنها می‌توانند موقعیت تقریبی فلزات و دفینه‌ها را مشخص کنند.

این ویژگی شعاع‌ زن‌ها به شما این امکان را می‌دهد که مناطق بالقوه دارای گنج را شناسایی کرده و برای کاوش‌های دقیق‌تر و هدفمندتر، به سمت استفاده از نقطه‌زن‌ها سوق داده شوید. در نهایت، استفاده ترکیبی از شعاع‌زن‌ها و نقطه‌زن‌ها، راهکاری جامع و موثر برای شناسایی و کاوش دفینه‌ها و فلزات ارزشمند در مناطق گسترده را فراهم می کند.

در نهایت، انتخاب نوع فلزیاب مناسب به عوامل مختلفی مانند عمق مورد نظر برای کاوش، نوع فلز مورد جستجو، شرایط زمین و بودجه بستگی دارد. برای انتخاب بهترین فلزیاب، بهتر است با کارشناسان و متخصصان این حوزه مشورت کنید تا بتوانید دستگاهی متناسب با نیازهای خود انتخاب کنید.

نکات مهم هنگام خرید فلزیاب

یکی از سوالاتی که کاربران میپرسند این است که قبل از خرید فلزیاب چه نکاتی را باید بدانم؟ لازم بذکر است که قبل از اقدام به خرید هر نوع دستگاه گنج یابی سعی کنید مواردی مانند وزن، اندازه، ویژگی‌هایی مانند صفحه نمایش LCD، بلندگوهای داخلی، GPS داخلی، تبعیض (به‌منظور اینکه آشغال‌ها را حفاری نکنید) و اندازه کویل  و... را همگی در نظر داشته باشید.

دستگاه فلزیاب مناسب برای کاوشگران مبتدی

یکی از مواردی که لازم دانستیم  در این مطلب بگنجانیم درباره دستگاه فلزیاب مناسب برای کاوشگران مبتدی و تازه کار است، بنابراین  اگر شما نیز یک کاوشگر تازه کار هستید بهتر است بدانید که هنگام خرید اولین فلزیاب چه نکاتی را باید در نظر بگیرید!؟ دستگاه های گنج یاب کاربر پسند با تنظیمات قابل تنظیم مانند حساسیت، تبعیض و تعادل زمین هستند از جمله دستگاه هایی هستند که در اولویت قرار داده میشود. دسنگاه فلزیاب لورنز زد وان و زد تو از جمله دستگاه هایی هستند که میتوانند علاوه بر پیشرفتگی که دارند، به بهترین شکل ممکن نیاز یک کاوشگر مبتدی و حتی حرفه ای را برطرف نماید.

بهترین مکان برای فلزیابی

میدانیم که یافتن بهترین مکان برای فلزیابی و گنجیابی برای کاوشگران تاره وارد یک دغدغه‌ مهم است، یافتن مکان‌های مناسب میتواند شانس موفقیت هر کاوشگر  را به طور قابل توجهی افزایش دهد. در ادامه به برخی از مکان‌های پر پتانسیل گنجیابی اشاره می نماییم:

  1. مکان‌ها وساختمان های متروکه و قدیمی
  2. تپه‌ها و قلعه‌های باستانی
  3. شهرهای باستانی و ویرانه‌ها
  4. مناطق باستانی ساحلی
  5. مناطق روستایی و مزارع قدیمی
  6. داخل و اطراف چاه‌های قدیمی
  7. مناطق جنگلی و کوهستانی
  8. مکان‌های متروکه و قدیمی
  9. مناطق نظامی متروکه
  10. زمین ها و پارک های ورزشی قدیمی
  11. کمپ ها و اقامتگاه های شکار موجود در قدیم

شاخص های مهم در خرید دستگاه فلزیاب

همانطور که گفته شد به طور کلی یک فلزیاب حرفه دارای ویژگی های زیر می‌باشد:

  • یک فلزیاب خوب باید عمق نفوذ حداقل ۳ متری داشته باشد.
  • نشانگر حساسیت و متراژ داشته باشد.
  • سبک و کم حجم باشد.
  • دارای قابلیت تغییر فرکانس داشته باشد.
  • تفکیک حداقل ۵۰% داشته باشد.
  • امکان حذف ذرات ناخواسته حداقل ۵۰ درصدی را داشته باشد.
  • بالانس دستی (Manual) داشته باشد .اگر بالانس دستی نباشد و اتوماتیک باشد عمق نفوذ کمتری حاصل میشود.
  • دارای قابلیت تفکیک آهن و غیر آهن و یا حتی نوع جدید تفکیک یعنی Just Gold (فقط طلا) را داشته باشد.
  • دارای سیستم کاری VLF و PI و از همه بهتر PI تغییر یافته باشد که سیستم کاری PI تغییر یافته تلفیقی از دو نوع سیستم کاری VLF و PI میباشند.
  • دستگاه فلزیابی را تهیه کنید که فروشنده بصورت کامل دستگاه را در زمین و محل مورد نظر شما و البته در هر نوع خاکی تست کند و با گارانتی مطمئن تحویل دهد.

عوامل موثر و تعیین کننده یک فلزیاب خوب

در نتیجه؛ عوامل موثر در انتخاب فلزیاب اینگونه است که، یک فلزیاب خوب  و با کیفیت باید حتما از قابلیت عمق کاوش قوی برای تشخیص اجسام مدفون بهره ببرد. آخرین پیشرفت‌های فناوری، مانند بهبود ویژگی‌های حساسیت و تشخیص، همراه با نوع و اندازه سیم پیچ جستجو، به قابلیت‌های عمق کلی یک فلزیاب کمک می‌کند.

در آخر توصیه ما برای شما عزیزان این است که حتما از شرکت های معتبر خرید کنید تا ازخدمات پس از فروش و گارانتی بهره ببرید یکی از بزرگترین و قدیمی ترین شرکت فروش فلزیاب شرکت گلد اسمیت است که دارای 25سال سابقه فروش میباشداز خصوصیات این شرکت میتوان به دفتر و جای ثابت، زمین تست ، خدمات پس از فروش و گارانتی معتبر اشاره کرد.