بررسی مزایای انجام تست فلوک

انواع تست فلوک

تست فلوک در دو نوع کلی انجام می‌شود:

  • تست فلوک چنل Channel: این نوع تست به منظور بررسی عملکرد کلی لینک شبکه، از جمله کابل‌ها، سوئیچ‌ها و پریزها مورد استفاده قرار میگیرد.
  • تست فلوک پرمننت Permanent: برای بررسی دقیق کیفیت هر کابل به صورت جداگانه از این نوع تست استفاده میشود.

لازم بذکر است به تست فلوک؛  تست چنل و پرمننت نیز گفته میشود. جهت اطلاع دقیق تر از پارامترها و استانداردهای تست فلوک و اطلاعات بیشتر درباره تستهای Channel و Permanent میتوانبد بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

مزایای انجام تست فلوک

در اینجا به برخی از مزایای انجام تست فلوک میپردازیم که به شرح زیر است:

  • شناسایی و حل مشکلات کابل کشی: با انجام تست فلوک می توانید به آسانی مشکلاتی مانند قطعی کابل، بروز نویز و تداخل شناسایی نمایید چرا که این عوامل می تواند باعث افت سرعت و تداخل در عملکرد شبکه شود.
  • کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری: شناسایی و حل مشکلات به موقع به طور پیشگیرانه ای، باعث میشود هزینه های تعمیر و نگهداری شبکه در آینده بشدت کاهش یابد.
  • بهبود عملکرد شبکه: استفاده از دستگاه تستر فلوک و انجام آزمایشات لازم می توان به بهبود هر چه بیشتر عملکرد کلی شبکه پرداخت، همچنین میتوان شرایطی ایجاد کرد که به کاهش خطاها و افزایش سرعت کمک چشمگیری کند.

چه کسانی به تست فلوک نیاز دارند؟

  • صاحبان مشاغل: صاحبان مشاغل برای اطمینان از عملکرد صحیح و قابل اعتماد شبکه خود به تست فلوک نیاز دارند.
  • مدیران شبکه: مدیران شبکه برای عیب یابی مشکلات شبکه و حفظ سلامت شبکه به تست فلوک نیاز دارند.
  • متخصصان نصب و راه اندازی شبکه: متخصصان نصب و راه اندازی شبکه برای تست و تأیید عملکرد کابل های شبکه به تست فلوک نیاز دارند.

 

آموزش تست فلوک و مراحل انجام آن

بطور کلی مراحل انجام تست فلوک به نوع تست (چنل یا پرمننت) و همچنین نوع دستگاه تستر فلوک بستگی دارد که تشخیث آن توسط افراد متخصص امکان پذیر است. اما مواردی که در ادامه به آن اشاره میشود مراحلی است که در انجام انواع تست فلوک میتواند مشترک باشد:

  1. تهیه تجهیزات:اماده کردن تجهیزات اولیه ای مانند تستر فلوک، کابل پچ کورد، نرم افزار تست فلوک الزامی است.
  2. اتصال تستر به کابل شبکه: در این مرحلله لازم است که تستر فلوک را روشن کرده و همچنین کابل پچ کورد را به پورت RJ45 تستر و پورت RJ45 کابل شبکه مورد نظر اتصال نمایید.
  3. اجرای تست: با باز کردن منوی دستگاه تست فلوک، نوع تست خود را انتخاب کرده و سپس دکمه استارت را بزنید.
  4. تجزیه و تحلیل نتایج: در این مرحله پس از پایان تحلیل دستگاه تستر فلوک نتایج تست بر روی صفحه نمایش تستر یا در نرم افزار تست فلوک قابل مشاهده است، در اینجا با بررسی نتایج و مقایسه آن با  استانداردهای تست فلوک میتوانید تشخیص دهید که چه اقداماتی برای بهبود وضعیت و عیب یابی کابل و شبکه لازم است انجام گیرد.بهعنوان مثال ممکن است لازم باشد کابل شبکه را تعویض کنید.

نکات انجام تست فلوک

  • قبل از انجام تست، دستورالعمل های سازنده تستر فلوک را به دقت مطالعه کنید.
  • از کابل پچ کورد با کیفیت بالا استفاده کنید.
  • محیط تست تمیز و بدون  هرگونه گرد و غبار و رطوبت باشد.
  • در صورت عدم آشنایی با نحوه انجام تست فلوک، بهتر است که حتما از یک متخصص شبکه کمک و مشورت بگیرید.

انجام صحیح تست فلوک به صورت منظم و همچنین تحلیل دقیق و تخصصی آن، می تواند میزان سلامت و کارایی شبکه را افزایش دهد و خود و از بروز هر گونه اختلال و مشکلات که منجر و افت سرعت و عملکرد شبکه  میشود جلوگیری کند.

در آخر اینکه..

خدمات تست فلوک کابل شبکه، تست مهم ترین فرآیند در ارزیابی و اعتبارسنجی عملکرد های مرتبط با شبکه و اتصالات کابل شبکه محسوب میشود که لازم است در هر مرحله از روند شبکه(قبل از راه اندازی شبکه و در طی اجرا) مورد اهمیت واقع شود.بطور کلی خدمات تست فلوک به شناسایی مشکلات احتمالی قبل از ایجاد اختلال در بهره برداری هر چه بهتر از سیستم کمک میکند. چنانچه قصد دارید شبکه شما بطور کاملا انعطاف‌پذیر و قابل اعتماد عمل کند، تست،آنالیز و آزمایش دقیق و صحیح کابلهای شبکه امری حیاتی است. اگر قصد خرید تستر فلوک و آشنایی با انواع دستگاه های تست فلوک و در نهایت اطلاع از قیمت دستگاه تست فلوک را دارید حتما از طریق شماره های موجود در سایت با مهندسین و تکنسین های ما در ارتباط باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد