گنج یابی با بهترین فلزیاب ها

فلزیاب چیست؟

فلزیاب، طلایاب یا گنج‌یاب دستگاه هایی هستند برای کاوش انواع دفینه،اشیاء قیمتی و گنج های مدفون شده در دل خاک، لازم به ذکر است این دستگاه های خاص و جادویی با سحر و جادو یا طلسم کار نمی‌کنند،بلکه نحوه کار این دستگاه ها با استفاده از تکنولوژی پیشرفته و فناوری میباشد.

فلزیاب ها انواع مختلفی دارند، این دستگاه ها کاربردهای مختلفی دارند، یکی از کاربردهای مهم آنها یافتن اشیاء قدیمی و باارزش می باشند،بطور کلی نحوه کاوش فلزیاب ها بر اساس کشف فلزات است. فلزیاب‌ها می‌توانند انواع فلزات را از یکدیگر تشخیص دهند.
روش انجام کاوش فلزیاب ها به این صورت است با تغییر فرکانس خود وسپس تجزیه و تحلیل سیگنال‌های دریافتی به تشخیص و شناسایی فلزات میپردازند.

کاربرد فلزیاب ها

فلزیابها کاربردهای وسیع و متنوعی دارند؛ اما یکی از کاربردهای فلزیاب ها یافتن گنج و اشیاء مدفون شده در دل زمین است.

علاوه بر این، به خاطر داشته باشید که فلزیاب‌ها ابزاری قدرتمند هستند که می‌توانند برای اهداف مختلفی از جمله کاوش‌های باستان‌شناسی، یافتن مین و بررسی شرایط امنیتی نیز مورد استفاده قرار گیرند.

نحوه کار فلزیاب ها

ایجاد میدان مغناطیسی: فلزیاب ها توسط کویل خود شروع به میدان مغناطیسی میکنند، این میدان مغناطیسی وجود فلزات و عمق حضور آنها را تشخیص میدهند.

3 عامل مؤثر بر قدرت و دقت فلزیاب

دامنه فرکانس کویل: هرچقدر د امنه فرکانس کویل بیشتر باشد، عمق کاوش و نوع فلزاتی که دستگاه می‌تواند تشخیص دهد نیز بیشتر میشود. فرکانس‌های پایین عمق کاوش بیشتری دارند، اما برای تشخیص فلزات خاص مانند طلا گزینه مناسبی نیستند. فرکانس‌های بالا برای یافتن سکه‌ها و اشیاء کوچک انتهاب فوق العاده ای میتوانند باشند، اما عمق کاوش آنها نسبتا کمتر است.
کیفیت کویل: کویل باکیفیت،نشان دهنده کیفیت فلزیاب است زیرا در اینصورت میدان مغناطیسی قوی‌تر و سیگنال‌های دقیق‌تری تولید خواهد شد که این عامل در تشخیص فلزات در عمق های بیشتر نیز کمک شایانی خواهد داشت.
نوع زمین: نوع خاک، و مواد معدنی موجود در آن وهمچنین میزان رطوبت آن، از جمله عواملی هستند که بر میزان قدرت سیگنال‌ها وحتی عمق کاوش فلزیاب بسیار میتوانند تأثیر بگذارند.


نحوه تشخیص گنج یاب یا طلایاب‌ها چگونه فلزات را از یکدیگر تشخیص می‌دهند؟

در پاسخ به این سوال که گنج یاب یا طلایاب‌ها چگونه فلزات را از یکدیگر تشخیص می‌دهند؟ نمایندگی فروش فلزیاب گلد اسمیت اینگونه پاسخ میدهد که فلزیاب‌ها با تغییر در فرکانس خود قادرند انواع را به راحتی تشخیص داده و از یکدیگر تفکیک کنند؛چرا که هر فلزی فرکانس رزونانس خاص خود را دارد. زمانی که کویل فلزیاب از بالای فلز عبور می‌کند، فرکانس آن به طور مختصری تغییر می‌کند، از این رو پس از با تجزیه و تحلیل این تغییر فرکانس، دستگاه فلزیاب می‌تواند نوع فلز را تا حدود قابل توجهی مشخص نماید.

توجه: قدرت تفکیک فلزات در تمام فلزیاب‌ها یکسان نیست. برخی از مدل‌های پیشرفته می‌توانند با دقت بالایی نوع فلز را تشخیص دهند، در حالی که مدل‌های ساده‌تر فقط می‌توانند فلزات آهنی را از غیر آهنی تفکیک کنند.


کلید گنج یابی موفق در انتخاب فلزیاب مناسب

لازم بذکر است یک فلزیاب مناسب صرافا گران و با قیمت بالا نیست،

انتخاب فلزیاب مناسب بستگی به نیازهای کاربر از فلزیاب، تجربه کاربری و در نهایت بودجه وی دارد. اگر به دنبال یافتن اشیاء کوچک و سکه هستید، یک فلزیاب با فرکانس بالا و کویل کوچک مناسب شما است. اما اگر به دنبال کاوش در اعماق زمین و یافتن گنجینه‌های بزرگ هستید، به یک فلزیاب با فرکانس پایین و کویل بزرگتر میتواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

با درک نحوه عملکرد فلزیاب‌ها و انتخاب دستگاه مناسب، می‌توانید گام‌های موثری در جهت کشف گنجینه‌های پنهان و رمزگشایی از رازهای ناشناخته بردارید. به یاد داشته باشید که صبر، حوصله و کاوش دقیق، کلید موفقیت در این مسیر هستند.

پرفروش ترین فلزیاب های سال

معرفی برخی پرفروش ترین فلزیاب های موجود در بازار ایران به شرح ذیل است:

  • فلزیاب آنفیبیو
  • فلزیاب لورنززد وانZ1
  • فلزیاب لورنز زد توZ2
  • فلزیاب سیمپلکس
  • فلزیاب سه کاره مورگان
  • فلزیاب ایمپکت ترکیه ای
  • فلزیاب چهار کاره مورگان
  • فلزیاب براکو
  • فلزیاب اکسترا پرو
  • فلزیاب هانتر تی 90(T90)
  • و…

بررسی قیمت فلزیاب ها

از آنجایی که فلزیاب ها انواع مختلفی دارند، بنابراین، قیمت  فلزیاب‌ نیز متفاوت بوده و طیف گسترده‌ای دارد، بطور کلی قیمت فلزیاب براساس عوامل متعددی چون نوع دستگاه، برند و کشور سازنده، ویژگی ها و قابلیت های آن متفاوت میباشد.

برای اطلاع بیشتر درباره  خرید فلزیاب  و گنج یابهایی که در بالا اشاره شد و همچنین انواع دیگری از فلزیاب ها میتوانید به منبع تخصصی گلد اسمیت مراجعه کنید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد