بررسی دقیق قیمت فلزیاب ها در تهران

مفهوم فلزیاب و گنجیاب

بطور کلی منظور از خرید فلزیاب و گنجیاب (metal detector) میتوان به دستگاه الکترونیکی است که انواع فلزات پنهان را به راحتی تشخیص دهد، زیرا این نوع دستگاه میتواند اشیاء مختلف قیمتی را یافته و اسکن نماید.

از فلزیاب (گنجیاب ها) می توان در زمینه های مختلف برای یافتن اشیاء فلزی پنهان مانند ابزار، ضایعات فلزی، سیم مسی، آثار و حتی قطعات طلا استفاده کرد. فلزیاب ها همچنین می توانند برای بررسی رسانایی خاص یک جسم استفاده شوند تا ببینند آیا اقلام از فلزات ارزشمندی مانند نقره یا طلا ساخته شده اند یا خیر؟ً!

نحوه کاوش انواع فلزیاب و گنج یاب

فلزیاب ها برای تشخیص فلز به فناوری Pulse Induction متکی هستند. میدان های مغناطیسی کوتاه با ارسال انفجارهای قوی یا پالس های جریان الکتریکی از طریق یک سیم پیچ فلزی ایجاد می شوند، فلزیاب ها(بسته به نوع و مدل) می توانند بین 25 تا 1000 پالس در ثانیه ارسال کنند.

یک فلزیاب فلز را با القای میدان مغناطیسی در آنها تشخیص می دهد و در عوض گیرنده آن میدان مغناطیسی را می گیرد و در عین حال وجود آن را نشان می دهد. فلزیاب ها برای غربالگری در مراکز خرید، فرودگاه ها و ایستگاه ها استفاده می شوند.


معرفی 4 فلزیاب پرفروش در ایران

جدول بررسی قیمت فلز یاب: فلزیاب ها از نظر ظاهر و ساختار، عمق کاوش، کارایی، تکنولوژی ساخت و… دارای تنوع بسیار بالایی هستند،اما با توجه به میزان تقاضای مشتریان شرکت گلد اسمیت و همچنین نظرسنجی بین کاربران و در نهایت اتمام تحقیقات؛ 4 تا از پرطرفدارترین فلزیاب های ترکیه ای پر فروش در بازار ایران را معرفی مینماییم؛ که عبارتند از:

نام فلزیابعمق کاوشقیمت تقریبی (تومان)

فلزیاب آنفیبیو

جدول بررسی قیمت فلز یاب: فلزیاب ها از نظر ظاهر و ساختار، عمق کاوش، کارایی، تکنولوژی ساخت و… دارای تنوع بسیار بالایی هستند


  • قبل از خرید فلزیاب، حتما تحقیقات خود را انجام دهید و دستگاهی را انتخاب کنید که متناسب با نیازها و بودجه شما باشد.

در ادامه قصد داریم به بررسی عوامل موثر بر قیمت فلزیاب های پرفروش و ارائه راهنمایی برای خریدی آگاهانه بپردازیم؛ همراه ما باشید:

مفهوم کلی فلزیاب و گنج یاب

فلزیاب‌ها و گنجیاب ها، دستگاه‌هایی هستند که از تکنولوژی شناسایی مغناطیسی برای یافتن فلزات در شن و ماسه، کف دریا، خاک. یا حتی زیر سطح خاک استفاده می‌کنند. این دستگاه‌ها امروره کاربرد‌های زیادی دارند، از جمله :

  • کشف انواع و اقسام فلزات
  • کشف معدن
  • بررسی ایمنی
  • برخی از حوزه‌های صنعتی
  • و…

نحوه کاوش فلزیاب ها

فلزیاب ها برای تشخیص فلز به فناوری Pulse Induction متکی هستند. میدان های مغناطیسی کوتاه با ارسال انفجارهای قوی یا پالس های جریان الکتریکی از طریق یک سیم پیچ فلزی ایجاد می شوند، فلزیاب ها(بسته به نوع و مدل) می توانند بین 25 تا 1000 پالس در ثانیه ارسال کنند.

یک گنج یاب یا طلایاب فلز را با القای میدان مغناطیسی در آنها تشخیص می دهد و در عوض گیرنده آن میدان مغناطیسی را می گیرد و در عین حال وجود آن را نشان می دهد.

نکات کلیدی قبل از خرید فلزیاب با قیمت مناسب

3 نکته کلیدی و اساسی قبل از اقدام به خرید فلزیاب با قیمت مناسب که لازم است مورد توجه قرار گیرد:

  • مشخص نمودن نیاز: قبل از اقدام به خرید فلزیاب، به طور واضح مشخص کنید که از فلزیاب برای چه منظوری استفاده خواهید کرد. این امر به شما کمک می‌کند تا مدل مناسب با قابلیت‌های مورد نیازتان را انتخاب کنید تا پرداخت هزینه‌های اضافی برای قابلیت‌های غیرضروری اجتناب کنید.
  • مقایسه قیمت‌ها: قبل از خرید گنج یاب، قیمت مدل‌های مختلف فلزیاب را از چندین فروشگاه یا وب‌سایت معتبر مقایسه کنید.
  • خودداری از خرید فلزیاب‌های تقلبی و بدون کیفیت: توصیه میگردد حتما به دفاتر و نمایندگی های فروش فلزیاب معتبر مراجعه کنید و از خرید فلزیاب‌های بدون گارانتی و خدمات پس از فروش خودداری نمایید.

خرید از برندهای معتبر ، گارانتی و خدمات پس از فروش آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است، مشورت با جستجوگران باتجربه نیز توصیه می‌شود.در نهایت با بررسی دقیق نیازها می‌توان فلزیاب مناسبی با بهترین قیمت خریداری کرد.

اهمیت خرید فلزیاب و گنج یاب

اگر بیش از یک نفر از دستگاه استفاده می کنند (مخصوصاً اگر بچه ها می خواهند از آن استفاده کنند) ، باید به این فکر کنید که آیا دستگاه های گنج یابی قابل تنظیم هستند یا خیر.

مورد دیگر اینکه شما باید وزن دستگاه را نیز در نظر بگیرید، چند پوند تا زمانی که آن را برای چند ساعت به جلو و عقب تاب دهید زیاد به نظر نمی رسد. به عبارتی دیگر هرچه دستگاه سبک تر باشد، مدت زمان بیشتری می توانید از آن به راحتی استفاده کنید.


مقایسه قیمت‌ فلزیاب و گنج یاب های معروف

بطور کلی برای مقایسه قیمت گنج یاب ها در بازار ایران، باید گفت؛ ابزار فلزیاب و گنج یاب در بازار بسیار گسترده است و برای همین ، قیمت‌های مختلفی دارند.

بهترین راه برای صرفه‌جویی در هزینه خرید ، مقایسه قیمت‌های گنج یاب مختلف و محصولات موجود در بازار است. این کار می‌تواند به شما کمک کند تا یک محصول با کیفیت بالا و قیمت مناسب پیدا کنید.

عوامل موثر بر قیمت فلزیاب

8 عامل مهم تاثیرگذار در قیمت گنج یاب ها عبارتند از:

  1. نوع فلزیاب: بطورکلی فلزیاب‌ها به دو دسته VLF (فرکانس بسیار پایین) و PI (القایی پالس) تقسیم می‌شوند. فلزیاب‌های VLF رایج‌تر و ارزان‌تر هستند، در حالی که فلزیاب‌های PI برای یافتن فلزات خاص مانند طلا بهینه‌تر و گران‌تر هستند.
  2. قابلیت‌ها:تنوع بالای فلزیاب‌ها موجب شده است که هریک از فلزیابهایی که در بازار عرضه میشود قابلیتی مختلف و مختص به خود و مناسب با نیاز کاوشگران دارد. قابلیت‌هایی مانند عمق تشخیص، تمایز فلزات، کویل‌های جستجو، میزان حساسیت و تنظیمات مختلف که هر چه قابلیت‌ها بیشتر باشد، قیمت فلزیاب نیز بالاتر خواهد بود.
  3. برند: یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در قیمت فلزیاب ها موضوع برند میباشد، همانگونه که میدانیم برندهای معتبر و شناخته‌شده در زمینه تولید فلزیاب، معمولاً قیمت‌ بیشتری در مقایسه با سایر برندها دارند.
  4. گارانتی و خدمات پس از فروش: ارائه گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر توسط فروشنده، می‌تواند قیمت فلزیاب را افزایش دهد.
  5. مواد ساخت: مواد به کار رفته در ساخت بدنه و مدارات الکترونیکی تاثیر زیادی در قیمت فلزیاب دارد.
  6. ظاهر فلزیاب: بی شک طراحی زیباتر و مدرن‌تر قیمت را افزایش می‌دهد.
  7. لوازم جانبی: وجود هدفون ، کیف حمل ، شارژر و… قیمت را بالا می‌برد.
  8. سال تولید: مدل‌های جدیدتر در مقایسه با مدل های قدیمی تر در بازار گران‌تر میباشند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد