راهنمای جامع یافتن علائم دفینه در چاه‌ها و کوه‌ها

راهنمای جامع یافتن علائم دفینه در چاه‌ها و کوه‌ها

عملیات کاوش و کندو کاو  در کوا و چاه ها یا زمین هایی مانند زمین های کشاورزی صرفا برای سرگرمی اما با هدف یافتن گنج برای افراد زیادی جذاب میباشد، از آنجایی که کشور ما یک کشور کهن و اصیل است مشخصات در دل خاک ها و زمین های خود از گذشتکان خود اثار، دفینه و غنیمت های ارزشمند پنهان کرده است،که برای افراد بدلیل یافته هایی که داشته اند تجربه های جذابی بجای گذاشته است، اما لازم بذکر است که یافتن گنج  همیشه کار چندان ساده ای نیست، این کار علاوه بر داشتن دانش و آگاهی از قوانین دفینه یابی و مربوط به گنج یابی، نیاز به داشتن تجهیزات مناسبی مانند دستگاه های فلزیاب و گنج یاب  دارد. در اینجا ما قصد داریم علاوه بر معرفی چند دستگاه فلزیاب اوجینال و حرفه ای، به بررسی نشانه های موجود در طبیعت مبنی بر وجود گنج بپردازیم، در ادامه همراه ما باشید:

دفینه چیست؟

در ابتدا اولین کلمه ای که لازم است به عنوان یک کاوشگر فرا بگیرید آشنایی با کلمه دفینه است که از این پس بسیار زیاد به گوشتان خواهد خوذد، حالا سوال اینجاست که دفینه چیست؟ به مجموعه‌ ای  اشیاء با ارزش که در دل خاک و مکان های پنهان مدفون و دفن شده باشد؛ دفینه یا زیر خاکی گفته میشود

حال اینکه چگونه این اشیاء قیمتی سر از دل خاک در آورده اند دلایل مختلفی دارد به عنوان مثال ممکن است در گذشته های دور بدلیل چنگ و آشوب و حتی پرداخت مالیات و… افراد برای نگهداری اشیاء با ارزش خود تنها جای امنی کره سراغ داشته است مانند زیر زمین داخل معادن و… استفاده کرده اند،حتی مشاهده شده برخی افراد با دلایل و اعتقادات مذهبی که دارند براساس یکسری افکار اشیاء ارزشمند خود را اینگونه در دل خاک و مکان‌های مخفی مانند تپه‌ها، کوه‌ها و یا کنار رودخانه‌ها مدفون کرده اند.

علائم دفینه در گنج یابی

از گذشته تا به امروز هر چقدر که به سمت جلو و آینده پیشروی میکنیم علاقه افراد به یافتن گنج چندین برابر میشود، از طرفی به علت راحتی آسان شدن راه و روش های گنج یابی از آنجایی که فرد مجبور نیست سختی چندانی متحمل شود تا به گنج برسد، میتواند دلیل افزایش ورود افراد به کاوشگری باشد.

لازم بذکر است که یکی از کلیدهای مهم در کاوش موفقیت آمیز و در نهایت یافتن گنج، شناخت علائم دفینه و نشانه‌های گنج است، چرا که گنج‌یابان قدیمی برای مشخص کردن محل دفن گنج از نشانه ها و علائم خاصی استفاده میکردند، که بیشتر بصورت تصاویر یا علائم  هستندخاصی هستند که در طبیعت یا روی اشیاء مانند درخت نزدیکی شیء مدفون شده و .. حک می‌شدند.

یافتن گنج در کوهستان از از گذشته تا کنون جزء موضوعات جذاب و پر رمز و راز بوده و است. بسیاری از افسانه‌ها و داستان‌ها به گنج‌های پنهان در دل کوه‌ها اشاره دارند. با این حال، یافتن این گنج‌ها نیازمند دانش، تجربه و تجهیزات مناسب است.

شرکت گلد اسمیت با درنظر گرفتن این موضوع که کاوش‌های غیرمجاز برای یافتن گنج در بسیاری از کشورها ممنوع است، صرفا جهت مطالعه و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و همچنین شنایی با تاریخ و فرهنگ جوامع مختلف این مطلب را اماده سازی برای شما کاربران گرامی کرده است.بنابراین توصیه میشود قبل از هرگونه اقدامی، قوانین مرتبط با آن کشور یا منطقه را بررسی کنید.

علائم دفینه در چاه‌ها

برای اینکه به وجود دفینه های ارشمند در داخل چاها پی ببرید، توجه به علائمی که در ادامه ذکر میشود میتواند کمک زیادی به شما کند.

  • تغییر رنگ برخی از قسمت های دیوار چاه یا حتی کل آن: تغییر رنگ غیر طبیعی در دیواره چاه، به خصوص لکه‌های رنگی مثل قرمز یا آبی، می‌تواند نشانه وجود فلزات گران‌بها باشد.
  • وجود سنگهایی با طرز چینش خاص یا رنگ متفاوت: چینش سنگ ها بطور متفاوت و حتی با رنگهای متفاوت میتواند یک نشانه باشد.
  • وجود آثار ساخت‌ و ساز قدیمی: آثاری از ساخت‌ و سازهای قدیمی مانند آجرهای دست‌ساز، ساروج یا کاشی‌های شکسته می‌تواند نشان‌دهنده وجود یک سازه قدیمی و احتمالاً دفینه باشد.
  • وجود آثار حفاری قدیمی در کنار چاه: آثار حفاری قدیمی مانند خاک‌های نرم و شل، وجود ابزارآلات قدیمی یا ردپاهای حیوانات می‌تواند نشان‌دهنده تلاش‌های قبلی برای پیدا کردن دفینه باشد.

علائم دفینه در کوه‌ها

حال نوبت آن رسیده است که به معرفی دفینه ها در کوها بپردازیم چرا که کوه ها یکی از مکان هایی است که بیشتر از سایر مکان ها بدلیل دسترسی دشواری که  دارند محل مدفون اشیا ارزشمند زیادی است.این علائم عبارتند از:

در برخی از مواقع تپه های مصنوعی یا حتی وجود سنگ چین ها و یا شکاف های غیر طبیعی و مصنوعی میتوانند نشان دهنده وجود یک مقبره یا حتی یک مخفیگاه باشند،یکی دیگر از علائم وجود دفبنه و گنج در کوه ها  درختان کهن‌سالی است که در مکان های غیر معمول رشد کرده اند، که حتی ممکن است نشان‌دهنده وجود آب یا یک منبع زیرزمینی باشد.

ممکن است بر روی تخته سنگ هایی که در کوهستان ها وجود دارد خطوطی را مشاهده کنید که بطور مستقیم و حتی منحنی شکل ترسیم شده اند که به جهت و فاصله گنج اشاره میشود، همچنین اشکال و علائم هندسی نیز میتواند معنا و مفهومی از وجود یک گنج باشد.

بطور کلی تمامی علائم ذکر شده در بالا میتواند علل طبیعی نیز داشته باشد و لزوماً به معنای وجود دفینه نیست. توصیه میشود، قبل از هر نوع اقدام عجولانه، بهتر است همه جوانب را بررسی کنید. بنابراین تمامی اطلاعات درباره یافتن دفینه در این مطلب صرفاً جنبه اطلاع‌رسانی دارد و به هیچ عنوان تضمینی برای یافتن دفینه نیست.


اگر بخواهید بطور تحصصی و حرفه ای به  یافتن گنج در مکان یا مکانهای خاصی بپردازید اقدام به خرید دستگاه فلزیاب از الزامات عملیات کاوشگری و گنج یابی میباشد.همچنین قبل از اقدام به تهیته دستگاه گنج یاب وطلایاب  حتما در مورد انواع این دستگاه ها و کار کردن با آنها که امری بسیار ضروری است اطلاعات لازم را از طریق منابع معتبر تحقیق و دریافت نمایید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد